خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«شب مستند» باغ کتاب با موضوع محیط زیست برگزار می‌شود
 

«شب مستند» باغ کتاب با موضوع محیط زیست برگزار می‌شود

سومین برنامه «شب مستند» باغ کتاب با نمایش دو مستند «تالان» و «میر و مار» در روز 24 شهریور ماه برگزار می‌شود.
دوشنبه، 21 شهریور 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، در سومین برنامه «شب مستند» باغ کتاب دو مستند «تالان» و «میر و مار» با موضوع بحران آب و محیط زیست روز پنجشنبه 24 شهریور ماه از ساعت 19 در سالن شماره 8 این مجموعه نمایش داده می‌شود. این برنامه با حضور محمد صادق دهقانی کارگردان مستند «تالان» و امین پاک‌پرور کارگردان و آریان عطارپور تهیه کننده مستند «میر و مار» برگزار خواهد شد. 
مستند «تالان» محصول سال 1396 است و با محوریت بحران پنجاه‌ ساله‌ی آب در ایران ساخته شده است. این فیلم سعی دارد دلایل این فاجعه‌ را بررسی کند و موارد کمتر‌ شنیده‌ شده‌ای را برشمارد.
مستند «میر و مار» نیز محصول سال 1399 است. این فیلم رویکردی تجربی دارد و با استناد بر داستان اژدها در اساطیر ایران و ارتباطش با آب در ذهنیت و فرهنگ ایرانی، میان واقعیت‌های تاریخی و خیال اسطوره‌ای پل می‌زند و با بازخوانی روند آب‌رسانی به مردم تهران، از دوران قاجار تاکنون و ریشه‌های بحران آب در این شهر، قصه‌ی اژدها را احیا می‌کند.
فیلم مستند «تالان» تندیس بهترین فیلم نیمه بلند را از دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران دریافت کرده است. همچنین فیلم مستند «میر و مار» موفق به دریافت دیپلم افتخار از سیزدهمین جشنواره محیط زیستی cinema verde در ایالت فلوریدا آمریکا شده است.
پس از نمایش فیلم مخاطبان فیلم‌ها با عوامل و سازندگان آن به بحث و گفت‌و‌گو می‌نشینند. برنامه «شب مستند» از برنامه‌های هفتگی باغ کتاب است که هر پنجشنبه با همکاری شبکه مستند برگزار می‌شود. برنامه «شب مستند» باغ کتاب با هدف نمایش مستند‌های مختلف از مستند‌سازان ایرانی و دعوت از آن‌ها برای بحث و گفت‌و‌گو پیرامون این آثار برپا می‌شود. 
شرکت در این برنامه رایگان است. علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از طریق سایت رویداد‌های باغ کتاب به نشانی https://event.bagheketab.com/event/411 نسبت به رزرو صندلی اقدام کنند. 
 

تصاویر
  • «شب مستند» باغ کتاب با موضوع محیط زیست برگزار می‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: