خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

نشست بررسی کتاب «وارثان عاشورا»؛ چگونه پیرو حسین (ع) باشیم؟
 

نشست بررسی کتاب «وارثان عاشورا»؛ چگونه پیرو حسین (ع) باشیم؟

نشست بررسی کتاب «وارثان عاشورا» اثر علی صفائی حائری با سخنرانی حجت الاسلام هاشم صابریان در باغ کتاب تهران برگزار شد.
یکشنبه، 09 مرداد 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، نشست نقد و بررسی کتاب «وارثان عاشورا» اثر علی صفائی حائری با سخنرانی حجت الاسلام هاشم صابریان مدیر مؤسسه شمیم لیله القدر در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران برگزار شد. این نشست به همت مؤسسه شمیم لیله القدر و با حضور علاقه‌مندان به اندیشه‌ علی صفائی حائری و مخاطبان باغ کتاب تهران برپا شد.  
در این نشست صابریان با تشریح محور‌های کتاب «وارثان عاشورا» گفت: «این کتاب از پنج سرفصل شامل اضطرار به دین و حجت، حق و شبهه، احیای امر، وارثان عاشورا، اصحاب اباعبدالله (ع) تشکیل شده و حاصل سخنرانی‌های مؤلف در چند دهه محرم است که به همت و قلم ایشان به رشته تحریر درآمده است.» 
وی با ارائه توضیحی از دو مبحث ابتدایی کتاب گفت: «در مبحث اول نویسنده به بحث اضطرار به ولی و انتظار از ولی و انتظار برای ولی پرداخته است و با توجه به آیاتی از سوره آل عمران و فجر و تکاثر، از تمحیص و بلاء و فتنه و اشتغال به نعمت ها گفت و گو کرده است. در مبحث دوم به تحلیلی از حق و شبهه می پردازد، تا در برخورد با شبهه و فتنه و وسوسه و بدعت، همراه نور و هدایت و بینات و فرقان، بتوانیم مسلط و سالم و بهره مند باشیم.»
مدیر مؤسسه شمیم لیله القدر با اشاره به سه مبحث پایانی کتاب «وارثان عاشورا» ادامه داد: «در مبحث سوم به این نکته پرداخته شده که احیای امر اهل بیت را چگونه و از کجا دنبال کنیم. در مبحث چهارم که عنوان کتاب هم از همین بحث گرفته شده، مؤلف توضیح می‌دهد که میراث حسین(ع) که وارث آدم تا خاتم است، به کسانی خواهد رسید که از آگاهی و علم، عبودیت و تقوا، عبودیت و صلاح برخوردار باشند و این ها وارثان عاشورایند. در مبحث پنجم نیز به تحلیل و تطبیق و بررسی اوصاف و خصوصیات اصحاب اباعبدالله، پرداخته می‌شود.»
نشست بررسی کتاب «وارثان عاشورا» روز جمعه 7 مرداد از ساعت 19 تا 20:30 در سالن شماره 8 باغ کتاب ترهان برگزار شد. کتاب «وارثان عاشورا» مجموعه‌ای است از سخنرانی‌های ماه محرم علی صفایی حائری است که در 288 صفحه توسط انتشارات لیله القدر روانه بازار نشر شده است. 
 

تصاویر
  • نشست بررسی کتاب «وارثان عاشورا»؛ چگونه پیرو حسین (ع) باشیم؟
  • نشست بررسی کتاب «وارثان عاشورا»؛ چگونه پیرو حسین (ع) باشیم؟
  • نشست بررسی کتاب «وارثان عاشورا»؛ چگونه پیرو حسین (ع) باشیم؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: