خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«درخشش ابدی یک ذهن بی‌آلایش» بر پرده نمایش «فیلم و گپ»
 

«درخشش ابدی یک ذهن بی‌آلایش» بر پرده نمایش «فیلم و گپ»

نود و نهمین برنامه فیلم و گپ به نمایش و نقد فیلم «درخشش ابدی یک ذهن بی‌آلایش» محصول سال 2004 سینمای آمریکا اختصاص دارد.
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، درخشش ابدی یک ذهن بی‌آلایش فیلمی در ژانر عاشقانه، علمی-تخیلی و کمدی درام و محصول سال 2004 سینمای آمریکا است که کارگردانی آن را «میشل گوندری» برعهده داشته است. فیلم درخشش ابدی در روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه از ساعت 17 در سالن شماره 8 باغ کتاب نمایش داده می‌شود. «سعید قطبی‌زاده»، منتقد سینما نیز به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت.
پس از یک جدایی غم‌انگیز، جول متوجه می‌شود که نامزدش کلمنتاین، با مراجعه به یک کلینیک، تمام خاطرات مشترکشان را از ذهن خود پاک کرده است. جول که از کلمنتاین دلشکسته است، تصمیم می‌گیرد که کار او را تلافی کرده و با مراجعه به همان کلینیک، او هم خاطرات مشتکرشان را از بین ببرد. با مراجعه جول به کلینیک، فرایند پاکسازی خاطرات شروع می‌شود، اما در حین فرایند پاک کردن خاطرات، متوجه می‌شود که هنوز کلمنتاین را دوست دارد.
درخشش ابدی یک ذهن بی‌آلایش و بازی «جیم کری» در نقش جول و «کیت وینسلت» در نقش کلمنتاین با تحسین منتقدان مواجه شد. این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای وینسلیت به ارمغان بیاورد. همچنین فیلم درخشش ابدی توانست جایزه بهترین تدوین و بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی را از آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا، بفتا دریافت کند. 
پس از نمایش فیلم سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فیلم می‌پردازد. شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند سؤالات خود را پیرامون فیلم مطرح کرده و به گفت‌و‌گو بنشینند.
فیلم و گپ از برنامه‌های فرهنگی باغ کتاب است که با هدف نمایش و نقد فیلم‌های مطرح کلاسیک سینمای جهان هر چهارشنبه در سالن شماره 8 این مجموعه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌‌توانند برای‌ خرید بلیت از طریق سایت رویداد‌های باغ کتاب به نشانی https://event.bagheketab.com/event/307 اقدام کنند.

تصاویر
  • «درخشش ابدی یک ذهن بی‌آلایش» بر پرده نمایش «فیلم و گپ»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: