خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها
 

باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها

از خوش‌آمد‌گویی به بازدیدکنندگان گرفته تا بازی و آموزش؛ اینجا باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران است. جایی که ردی از ربات‌ها و علم رباتیک در تمام بخش‌های آن قابل مشاهده است.
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 | Article Rating

باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران صرفاً جایی برای سرگرمی یا آموزش نیست. این مجموعه تلاش کرده است تا به صورت تخصصی علوم و خدمات مرتبط با علم رباتیک را به مخاطبان خود ارائه کند. مخاطبان باشگاه رباتیک باغ کتاب تنها دانش‌آموزان نیستند. تنوع خدمات این مجموعه شامل گروه‌های سنی مختلف و علاقه‌مندان به علم رباتیک از دانش‌آموزان تا دانشجویان می‌شود. البته برای استفاده از خدمات باشگاه رباتیک لازم نیست حتماً به دنبال یادگیری علم رباتیک باشید. سرگرمی‌های رباتیکی این مجموعه می‌تواند برای هرکسی از هر گروه سنی و هر نوع علاقه‌مندی‌ای جذاب باشد. 
فعالیت‌های باشگاه رباتیک در شش زمینه مختلف متمرکز است: آموزش، تحقیق و توسعه، تم پارک رباتیکی، آکادمی مسابقات، موسی لب و موسی نوو.
وارد دنیای ربات‌ها شوید
بخش آموزش باشگاه رباتیک بر آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای گروه سنی 5 تا 19 سال متمرکز است. در این بخش آموزش‌هایی مانند طراحی سه‌بعدی، مکانیک و الکترونیک و سایر آموزش‌ها در زمینه علم رباتیک به گروه‌های سنی مختلف داده می‌شود. آموزش‌های کوتاه مدت می‌تواند اردوی یک روزه مدرسه و آموزش‌های بلند مدت دوره‌هایی با 16 ترم آموزش باشد. 


برای رقابت آماده می‌شوید
آکادمی مسابقات باشگاه رباتیک فضایی است که ربوآموزان با استفاده از امکانات موجود در آن می‌توانند برای مسابقات داخلی و خارجی آماده شوند. علاوه بر امکانات فنی برای آمادگی برای مسابقات، از راهنمایی مربیان رباتیک هم بهره‌مند می‌شوند. هدف مهم آکادمی مسابقات باشگاه رباتیک آموزش و آماده‌سازی روبوآموزان برای شرکت در مسابقات تخصصی رباتیک در لیگ‌های مختلف است. در نهایت برگزیدگان مسابقات داخلی برای شرکت در مسابقات خارجی آموزش می‌بینند. 
از طرح اولیه تا ساخت ربات
ربات‌های باشگاه رباتیک باغ کتاب در این واحد ساخته می‌شوند. واحد تحقیق و توسعه باشگاه رباتیک با هدف رفع نیاز‌های داخلی این مجموعه مانند ساخت ست‌های آموزشی برای روبوآموزان و مهم‌تر از همه با محوریت طراحی و ساخت سفارشات صنایع احداث شده است. در این قسمت ابتدا طرح‌ها و نمونه‌های اولیه ساخته و سپس وارد فرایند ساخت‌و‌ساز می‌شوند.
بازی با ربات‌ها
شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های باشگاه رباتیک باغ کتاب تم پارک رباتیکی این مجموعه باشد. یکی از اهداف این بخش آشنا کردن عموم مردم با علم رباتیک از طریق بازی‌ها و ساده‌سازی کاربرد‌های این علم است. در حقیقت مخاطبان مخاطبان در بخش تم پارک رباتیکی می‌توانند در فرایند بازی و سرگرمی با جذابیت‌ها و کاربرد‌های علم رباتیک آشنا شوند. واقعیت مجازی، پیست ماشین صخره‌نورد، ربات فوتبالیست و دریاچه هاورکرافت است. در بخش واقعیت مجازی، بازی‌هایی مبتنی بر این فناوری به مخاطبان ارائه می‌شود. پیست ماشین صخره‌نورد فضایی برای ربات‌هایی با طراحی ماشین و صخره‌نورد است. در این بازی که به صورت گروهی انجام می‌شود، ربات‌ها برای عبور از پستی و بلندی‌های پیست صخره‌نوردی با هم مسابقه می‌دهند. ربات‌های فوتبالیست باشگاه رباتیک باغ کتاب، از نوع ربات‌های دو چرخ هستند و توانایی حمل توپ را دارند. در این بازی که به صورت دو نفره انجام می‌شود، ربات‌‌ها باید توپ‌های کوچک فوتبال را به درون دروازه هدایت کنند تا برنده شوند. بازی دریاچه هاور کرافت با هدف آشنایی مخاطبان با ربات‌های چند موتوره طراحی شده است. در این بازی ربات‌های می‌توانند علاوه بر حمل توپ در جهت‌های مختلف نیز حرکت کنند. 


در بخش تم پارک رباتیکی علاوه بر طراحی بازی‌های رباتیکی نمونه‌ای از یک خط تولید خودرو شبیه‌سازی شده است. این نمونه شبیه‌سازی شده با هدف درک بهتر یک خط تولید واقعی تمام اتوماتیک که ربات‌ها در آن تمام کارهای تولید را انجام می‌دهند، ساخته شده است. در این بخش مخاطبان می‌توانند با ربات‌ها کار کنند، جعبه‌ها را جا‌به‌جا کنند و نوار نقاله را به حرکت دربیاورند. مخاطبان در این بخش شیوه کار خط تولید‌ها را بدون مشارکت انسان‌ها آموزش می‌بینند.


حرفه‌ای ربات بسازید
هدف واحد مو سی لب ترویج فرهنگ ساخت‌گرایی به جای فرهنگ مصرف‌گرایی است. مخاطبان در این بخش با کمک ابزار‌ها و امکانات موجود در مو سی لب، می‌توانند وسایل کوچک و بزرگ را مثل زیور آلات یا وسایل تزئینی طراحی کنند و بسازند. در این بخش با ارائه بسته‌های رباتیکی مناسب کودکان، آن‌ها می‌توانند لوازم رباتیکی ساده بسازند بدون اینکه درگیر جزئیات پیچیده و مسائل فنی آن شوند. این بخش هم در کنار تم پارک رباتیکی تلاش کرده است تا جذابیت‌‌های رباتیک را به عموم مردم نشان دهد. مخاطبان مو سی لب دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی خانواده‌ها هستند. در بخش مو سی لب، از بسته‌های آموزشی برای کودکان تا تجهیزات پیشرفته مانند پرینتر‌های سه بعدی، دستگاه های CNC، قلم‌های سه‌بعدی و دیگر ابزار‌های کارگاهی تجربه ساختن و خلق کردن برای مخاطبان خود ایجاد کند. این تفریح علمی می‌تواند به همراه خانواده یا در خلال اردو‌های مدرسه انجام شود. در کنار این دانشجویان هم می‌توانند با حضور در فضای مو سی لب آزمایش پروژه‌ها و طرح‌های دانشگاهی خود را با استفاده از امکانات این مجموعه انجام دهند. 
ابزار‌ها آماده هستند
مرکز نوآوری مو سی تو است که با هدف جهت‌دهی به استعداد‌ها و طرح‌ها ایجاد شده است تا به گروه‌های تحقیقاتی در این حوزه خدماتی را جهت تجاری‌سازی محصولات خود ارائه دهد. در این بخش با فراهم کردن ابزار و وسایل تخصصی رباتیک پرینتر‌های سه‌بعدی با دقت 100 میکرون یک محیط کارگاهی برای ساخت و تولید پروژه‌های رباتیکی فراهم کرده‌اند.
یک ارتباط ساده
با گردش در باشگاه رباتیک ممکن است به ربات‌های کوچک و بزرگی برخورد کنید. این ربات‌ها، ربات‌های محیطی باشگاه رباتیک هستند که فضای باشگاه رباتیک را برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر می‌کنند. با ایستادن مقابل هرکدام از این ربات‌ها، می‌توانید توضیحات آن بخش را از ربات محیطی بشنوید. این ربات‌ها ضمن خوشامدگویی به شما توضیح می‌دهند که وارد کدام بخش از باشگاه رباتیک شده‌اید. ربات‌های محیطی بزرگ‌تر می‌توانند به سرعت شیرینی و جذابیت کدنویسی را به شما نشان دهند. این ربات‌های محیطی به نوعی طراحی شده‌اند که به کمک آن ها بتوانید کد‌های بسیار ساده را در زمانی کوتاه نوشته و با کلیات کدنویسی آشنا شوید. 
فروشگاهی برای علاقه‌مندان به رباتیک
باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران برای آن دسته از افرادی که محصولات مختلفی مرتبط با حوزه رباتیک عرضه می‌کند. در این بخش محصولاتی مانند بسته‌های آموزشی ساخت‌محور، قطعات الکترونیکی ریز که برای ساخت ربات به کار می‌آید، کتاب‌های مرتبط با علم رباتیک و اوریگامی از محصولاتی هستند که در این فروشگاه عرضه می‌شوند.  

تصاویر
  • باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها
  • باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها
  • باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها
  • باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها
  • باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها
  • باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها
  • باشگاه رباتیک باغ کتاب؛ ورود به دنیای جذاب ربات‌ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: