خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

جزیره دانش باغ کتاب؛ جذابیت‌های علم و بازی
 

جزیره دانش باغ کتاب؛ جذابیت‌های علم و بازی

«جزیره دانش» جایی برای آشنا شدن با جذابیت‌های علم است که به‌تازگی توسط باشگاه فن آموز در باغ کتاب راه‌اندازی شده است.
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 | Article Rating

جزیره دانش باغ کتاب با ترکیب جذابیت‌های علم، آموزش و سرگرمی فضای متفاوتی برای علاقه‌مندان به علم و قوانین آن ایجاد کرده است. جزیره دانش توسط باشگاه فن آموز در طبقه همکف باغ کتاب و در کنار مجسمه چوپان دروغگو راه‌اندازی شده است. در جزیره دانش در باغ کتاب ابزارها و بسته‌هایی برای کودکان و نوجوانان 5 تا 15 ساله وجود دارد تا با کمک آن با جلوه‌های هیجان‌انگیز علم آشنا می‌شوند. 
بسته‌های جزیره دانش را بشناسید
بسته‌های جزیره دانش شامل آزمایش‌هایی هستند که در برنامه تلویزیونی جزیره دانش آزمایش شده‌اند. این بسته‌ها دو نوع هستند: آزمایشی و ساختنی. بسته‌های آزمایشی جزیره دانش مانند آینه‌ها و آهن‌ربا هرکدام وسایل مختلفی برای آزمایش یک پدیده علمی را ارائه می‌کنند و معمولا نتیجه مشخصی دارند مثل انجام چند آزمایش با آهنربا. بسته‌های ساختنی جزیره دانش هم با هدف ساختن وسایل و ابزار‌های کوچک طراحی شده‌اند تا بچه‌ها در کنار بازی و با ساختن وسیله‌های کوچک با قوانین و مفاهیم فیزیک مانند بیشتر آشنا شوند. در حقیقت این بسته‌ها از مفاهیم فیزیک یک بازی ساخته‌اند. مثلاً بازی آدمک و سرسره تبدیلات انرژی‌های پتانسیل و جنبشی و بازی دهان اژدها ساز و کار اهرم‌های موازی را به زبانی ساده و سرگرم‌کننده به کودکان آموزش می‌دهند. در نهایت با هرکدام از بسته‌های جزیره دانش، یک اسباب‌بازی علمی خواهید داشت.  


با فن آموزش آشنا شوید
اگر به باغ علم نوجوان باغ کتاب رفته باشد، احتمالاً باشگاه فن آموز را هم می‌شناسید. باشگاه فن آموز طراح و سازنده بیشتر دستگاه‌های باغ علم نوجوان است. این باشگاه بیش از 35 سال در زمینه طراحی، اجرا و آموزش فیزیک و علم در کشور فعال بوده است. پارک‌های فن آموز در 31 نقطه از کشور فعالیت دارند و برنامه‌های تلویزیونی علمی مانند چیستا، دانشنما و جزیره دانش با محوریت آموزش علم به کودکان و نوجوانان است از جمله فعالیت‌های فن آموز است.

 

 

تصاویر
  • جزیره دانش باغ کتاب؛ جذابیت‌های علم و بازی
  • جزیره دانش باغ کتاب؛ جذابیت‌های علم و بازی
  • جزیره دانش باغ کتاب؛ جذابیت‌های علم و بازی
  • جزیره دانش باغ کتاب؛ جذابیت‌های علم و بازی
  • جزیره دانش باغ کتاب؛ جذابیت‌های علم و بازی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: