خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کشتی پهلوگرفته؛ روایت‌هایی از دختر پیامبر (ص)
 

کشتی پهلوگرفته؛ روایت‌هایی از دختر پیامبر (ص)

باغ کتاب تهران به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) مطالعه کتاب «کشتی پهلوگرفته» اثر سید مهدی شجاعی را پیشنهاد می‌کند.
یکشنبه، 03 بهمن 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، کتاب کشتی پهلوگرفته اثر سید مهدی شجاعی اولین بار در سال 1368 توسط انتشارات مدرسه به چاپ رسید اما چاپ‌های متأخر کتاب به همت نشر نیستان در 160 صفحه روانه بازار نشر شده است. کتاب کشتی پهلوگرفته در جلد شومیز و قطع رقعی در کتاب‌فروشی بزرگ‌سال باغ کتاب تهران موجود است.
کشتی پهلوگرفته در قالب داستانی پرکشش و تأثیرگذار روایت‌های معروفی از داستان زندگی حضرت فاطمه (س) به مخاطبان ارائه می‌دهد. چیزی که به جذابیت این روایت‌ها افزوده، بیان شدن آن‌ها از زبان اطرافیان حضرت فاطمه (س) و خود حضرت است. روایت‌‌های کتاب کشتی پهلوگرفته ضمن کمک به شناخت بهتر شخصیت حضرت فاطمه (س) نگاهی به رویداد‌های مهم دوران حیات آن حضرت دارد. 
روایت‌هایی از زبان دیگران
کشتی پهلوگرفته از 14 فصل تشکیل شده است و در هر فصل، یکی از نزدیکان حضرت فاطمه (س) برهه‌ای از زندگانی آن حضرت را با زبان اول شخص با به تصویر می‌کشد. فصل اول از زبان پیامبر(ص)، فصل دوم خدیجه، فصل سوم خود حضرت زهرا(س)، فصل چهارم امیرالمؤمنین علی(ع)، فصل پنجم امام حسن(ع)، فصل ششم امام حسین(ع)، فصل هفتم مجدداً حضرت زهرا(س)، فصل هشتم حضرت زینب(س)، فصل نهم فضه، فصل دهم ام‌کلثوم(س)، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم برای بار سوم حضرت فاطمه(س)، فصل سیزدهم مجدداً حضرت امیر(ع)، فصل چهاردهم هم از زبان آسمان روایت می‌شود.
به باور منتقدان، این کتاب یکی از برجسته‌ترین آثار سید مهدی شجاعی است. سید مهدی شجاعی در کتاب کشتی پهلوگرفته روایت‌های معتبر و مستندی از حضرت فاطمه (س) را با قلمی گیرا و روان به مخاطب خود عرصه کرده است. کتاب کشتی پهلوگرفته با بیش از 46 بار تجدید چاپ با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.»
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: « فاطمه جان بیا! بیا که سخت در اشتیاق دیدار تو می‌سوزم، بیا، بیا که دنیا جاي تو نیست و بهشت بی‌تو بهشت نیست. راستی! به اسماء بگو: آن کافور که از بهشت برایم آمده بود و ثلث آن را خود به هنگام وفات خویش به کار گرفتم و دو ثلث دیگر آن را براي تو و علی گذاشتم بیاورد. به آن کافور بهشتی حنوط کن دخترم که ولادت تو بهشتی است و وفات تو نیز بهشتی است. سلام بر تو آن روز که زاده شدي، سلام بر تو آن دو روز که زیستی، سلام بر تو اکنون که می‌آیی و سلام بر تو آن روز که برانگیخته می‌شوي.»
کتاب کشتی پهلوگرفته در کتاب‌فروشی بزرگ‌سال باغ کتاب تهران موجود و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است. سروستان باغ کتاب تهران با داشتن 80 هزار عنوان کتاب و کالای فرهنگی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه محصولات فرهنگی در کشور محسوب می‌شود. برای تهیه این کتاب می‌توانید به سایت فروش اینترنتی باغ کتاب تهران به نشانی https://shop.bagheketab.com/ مراجعه کنید. 

تصاویر
  • کشتی پهلوگرفته؛ روایت‌هایی از دختر پیامبر (ص)
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: