خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

خاطره‌ای از قدیم در باغ کتاب تهران؛ مجسمه دور دنیا در 80 روز
 

خاطره‌ای از قدیم در باغ کتاب تهران؛ مجسمه دور دنیا در 80 روز

اگر به فروشگاه کتاب کودک و نوجوان باغ کتاب تهران سر زده باشید، حتماً از میان کتاب‌ها و حتی مجسمه‌ها چشمتان به مجسمه کارتون «دور دنیا در 80 روز» افتاده است.
دوشنبه، 27 دی 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، مجسمه دور دنیا در 80 روز یادآور یک انیمه قدیمی در باغ کتاب است. همان مجسمه‌‌‌ای که به شکل نیم دایره در فروشگاه کتاب کودک و نوجوان باغ کتاب قرار گرفته است. یک شیر و گربه به عنوان شخصیت‌های این انیمه روی آن ایستاده‌اند  و نمادی از شهر‌های مختلف دنیا به عنوان سفر دور دنیا در کنارشان قرار دارد. 
دور دنیا در 80 روز رمانی جذاب اثر ژول ورن، نویسنده نامدار فرانسوی است. رمان دور دنیا در 80 روز از آغاز انتشار آن در قرن 19 میلادی با استقبال زیادی مواجه شد و در شمار پرطرفدار‌ترین آثار ادبی جهان قرار گرفت. داستان کتاب دور دنیا در 80 روز در قرن 19 میلادی و در لندن اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی رمان «فيلاس فاگ» مرد دقیق، منظم و ثروتمندی است که در پایتخت انگلستان زندگی می‌کند. آقای فاگ شخصیت مرموزی دارد و هیچکس اطلاعاتی درباره زندگی و خانواده او ندارد و کسی نمی‌داند ثروت خود را از کجا کسب کرده است. 


دور دنیا در 80 روز و داستانی جذاب
آقای فاگ از اعضای یک کلوپ معروف به نام «رفورم کلوپ» است. روزی آقای فاگ در کلوپ، با مردی از اعضای کلوپ درباره‌ی سفر به دور دنیا صحبت می‌کند. مرد اعتقاد دارد که برای سفری به دور دنیا به سه تا چهار ماه زمان نیاز است. اما آقای فاگ با قطعیت می‌گوید که برای سفری به دور دنیا تنها به 80 روز نیاز دارد و می‌تواند پیش از روز هشتاد و یکم در کلوپ حاضر شود. این اختلاف نظر بین این دو باعث می‌شود که آقای فاگ شرط ببندد که می‌تواند در این مدت زمان به سفری به دور دنیا داشته باشد؛ البته با یک شرط مهم! اگر آقای فاگ نتواند در مدت زمان مقرر شده به لندن بازگردد نیمی از ثروت خود را به اعضای کلوپ می‌بخشد. 
آقای فاگ برای اثبات این ادعای خود و بردن شرط‌ تصمیم می‌گیرد تا این مراجراجویی را شروع کند. ادامه داستان شرح ماجراجویی‌ها و سفر آقای فاگ به همراه خدمتکارش «ژان پاسپارتو» به دور دنیا است.


انیمه دور دنیا در 80 روز
از روی داستان رمان دور دنیا در 80 روز اقتباس‌های متعددی شده است اما شاید یکی از خاطره‌انگیز‌ترین اقتباس‌ از این رمان در عالم کارتون و انیمیشن، انیمه 26 قسمتی دور دنیا در 80 روز باشد که بار‌ها از تلویزیون نمایش داده شده است. دور دنیا در 80 روز یک انیمه ژاپنی جذاب و محصول مشترک کشور ژاپن و اسپانیا است. در ساخت این انیمه از حیوانات به جای شخصیت‌های اصلی استفاده شده است تا برای کودکان گیرا‌تر و قابل فهم‌تر باشد. حالا یک یادگاری از این انیمه در باغ کتاب تهران قرار دارد و بچه‌های نسل قدیم و جدید با آن عکس یادگاری می‌گیرند.
 مجسمه شخصیت آقای فاگ و پیشخدمت او آقای ریگودون، همراه با نماد‌های این کارتون در فروشگاه کتاب کودک و نوجوان باغ کتاب تهران یادآور این انیمه خاطره‌انگیز برای بچه‌های نسل قدیم است. 

تصاویر
  • خاطره‌ای از قدیم در باغ کتاب تهران؛ مجسمه دور دنیا در 80 روز
  • خاطره‌ای از قدیم در باغ کتاب تهران؛ مجسمه دور دنیا در 80 روز
  • خاطره‌ای از قدیم در باغ کتاب تهران؛ مجسمه دور دنیا در 80 روز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: