خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

مزرعه حیوانات؛ یک رمان پادآرمان‌شهری
 

مزرعه حیوانات؛ یک رمان پادآرمان‌شهری

داستان کتاب درباره‌ی حیوانات اهلیِ سالن در یک مزرعه است که از دست آقای «جونز» مالک مزرعه به ستوه آمده‌اند.
شنبه، 06 آذر 1400 | Article Rating

 آقای جونز به حقوق حیوانات اهمیت نمی‌دهد و از آن‌ها بیگاری می‌کشد. تا اینکه یک شب خوکی به نام «میجر پیر» حیوانات مزرعه را جمع می‌کند و آن‌ها را به شورش عیله آقای جونز دعوت می‌کند. مدتی بعد حیوانات مزرعه، آقای جونز را از مزرعه بیرون می‌کنند و خودشان اداره‌ی آن را به دست می‌گیرند. اما چندی بعد در میان حیوانات، اختلافاتی پدیدار می‌شود.

جورج اورول این رمان کوتاه و مشهورش را در طول جنگ جهانی دوم نوشته و در سال ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر کرد. گفته می‌شود وقتی که «مزرعه‌ی حیوانات» به چاپ رسید،‌ به دلیل اینکه شخصیت‌های اصلی آن حیوانات بودند، کتابفروشی‌ها کتاب اورول را در میان کتاب‌های کودکان قرار می‌دادند. اما جورج اورول خودش به کتابفروشی‌ها می‌رفت و آن‌ها را متقاعد می‌کرد که جای این کتاب در میان کتاب‌های کودکان نیست. این کتاب در فهرست صد کتاب برتر مجله‌ی «تایم» قرار دارد و بارها از روی آن اقتباس‌هایی تصویری به صورت انیمیشن و فیلم صورت گرفته است.

مزرعه‌ی حیوانات
نویسنده: جورج اورول
مترجم: احمد کسایی‌پور
۱۵۲ صفحه
نشر ماهی

این کتاب را می‌توانید از فروشگاه بزرگسال باغ کتاب تهران تهیه کنید. برای خرید آنلاین هم به فروشگاه آنلاین باغ کتاب به آدرس shop.bagheketab.com مراجعه کنید.
 

تصاویر
  • مزرعه حیوانات؛ یک رمان پادآرمان‌شهری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: