خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «ریگ روان»؛ اثر دیگری از نویسنده جزء از کل
 

کتاب «ریگ روان»؛ اثر دیگری از نویسنده جزء از کل

استیو تولتز کتاب «ریگ روان» را پس از رمان پرفروش و تحسین شده‌ی «جزء از کل» نوشته و خودش می‌گوید «جزء از کل» را درباره‌ی ترس از مرگ نوشته و «ریگ روان» را درباره‌ی ترس از زندگی.
چهارشنبه، 05 آبان 1400 | Article Rating

«ریگ روان» یک رمان طنز است. رمانی که تصویری جالب و عجیب از جامعه‌ای خالی شده از معنا و متظاهر در قرن بیست‌و‌یکم می‌سازد.
داستان «ریگ روان» از این قرار است: لیام که افسر پلیس و عاشق نویسندگی است، در هیچ کدام از این دو کار نمی‌تواند به موفقیت برسد. آلدو، بهترین دوست او، کارآفرینی بدشانس است که دردسر هیچ‌وقت دست از سر او برنمی‌دارد. لیام هم‌زمان با تکرار بداقبالی‌های آلدو تصمیم می‌گیرد که کتاب بعدی‌اش را به بدشانسی‌های بهترین دوستش و تلاش بی‌ثمر آلدو برای به دست آوردن تنها عشق واقعی زندگی‌اش یعنی همسر سابقش، استلا، اختصاص بدهد. با پیشروی داستان، ماجرایی که به عنوان تلاشی برای توضیح علت بدشانسی‌های آلدو آغاز شده بود، به قصه‌ای عمیق و بسیار جذاب درباره‌ی اعتقاد و دوستی تبدیل می‌شود.
این کتاب هم مثل «جزء از کل» فقط حاصل نوشته‌ها و عقاید استیو تولتز نیست و سرشار از اشاره به نوشته‌ها و عقاید نویسندگان بزرگ دیگری است که خود تولتز همیشه تحت تاثیر آنها بوده است؛ نویسندگانی مانند بودلر، کامو، فروید، کافکا، تولستوى و… . کتاب با نقل‌قولی از فرانتس کافکا آغاز می‌شود: «آه، چه‌قدر امید، دریا دریا امید - ولی نه برای ما.»
 بخشی از متن کتاب: «بدترین چیز دنیا به هیچ‌ عنوان رنج کشیدن یا تنهایی نیست. یک ترکیب است: تنهایی رنج کشیدن.»

ریگ روان
نویسنده: استیو تولتز
مترجم: پیمان خاکسار
نشر چشمه
۴۴۰ صفحه

برای تهیه‌ی این کتاب می‌توانید به فروشگاه کتاب بزرگسال «باغ کتاب» یا فروشگاه آنلاین «باغ کتاب» سر بزنید: shop.bagheketab.com
 

تصاویر
  • کتاب «ریگ روان»؛ اثر دیگری از نویسنده جزء از کل
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: