خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب ماه به روایت آه؛ روایت‌های مستند از زندگی علمدار
 

کتاب ماه به روایت آه؛ روایت‌های مستند از زندگی علمدار

این کتاب روایتی از زندگی و شخصیت ماه بنی‌هاشم، حضرت عباس(ع) است.
چهارشنبه، 28 مهر 1400 | Article Rating

زنده‌یاد زرویی نصرآباد سعی کرده در این کتاب از زبان دوازده راوی، ناگفته‌هایی از قبل و بعد از شهادت علمدار کربلا را با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی و روایی و پرهیز از اغراق، روایت کند. هر کدام از راویان وجهی از زندگی این جوانمردِ بزرگوار را روایت می‌کنند. در همین راستا، در کتاب به شکل و شیوه‌ی شهادت حضرت عباس(ع) اشاره‌ای نشده و نویسنده عمده‌ی همت خود را صرف بازگویی و رازگشایی از وقایعی کرده که از او چنین شخصیتی ساخته است؛ از جمله خانواده‌ی مادری، کودکی، ازدواج، فرزندان، برادران، گستره‌ی دانش و معرفت و جایگاه او در آن روزگار.

از مهمترین ویژگی‌های این کتاب، دست اول بودن اطلاعات تاریخی آن است. زرویی با مطالعه‌ی بیش از شصت منبع پژوهشی و تاریخی، ابعاد جدیدی از زندگی علمدار کربلا را بررسی کرده است. ابعادی که پیش از این کمتر درباره‌ی آن صحبت شده بود. او سعی کرده در این کتاب به دور از غلوها و افسانه‌پردازی‌ها، زاویه‌ی تازه‌ای برای نزدیک شدن به این شخصیت مهم در واقعه‌ی کربلا پیدا کند. به جز یک راوی (زید بازرگان) تمام راویان کتاب (مسلم بن عقیل، فاطمه کلابیه، حضرت زینب، امام حسین(ع)، ام کلثوم، لبابه، عبدالله بن ابی محل، کزمان، شبث بن ربعی، سرجون و عبیدالله بن عباس) شخصیت‌های واقعی هستند.

ماه به روایت آه
نویسنده: ابوالفضل زوریی نصرآباد
۱۹۲ صفحه
نشر کتاب نیستان

این کتاب را می‌توانید از فروشگاه بزرگسال باغ کتاب تهران تهیه کنید. برای خرید آنلاین هم به فروشگاه آنلاین باغ کتاب به آدرس shop.bagheketab.com مراجعه کنید.
 

تصاویر
  • کتاب ماه به روایت آه؛ روایت‌های مستند از زندگی علمدار
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: