خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

مجلس سوم؛ شهادت حضرت مسلم
سومین شب از مجلس تعزیه‌خوانی باغ کتاب برگزار شد:
 

مجلس سوم؛ شهادت حضرت مسلم

سومین مجلس از اجرای نمایش تعزیه‌خوانی در آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب تهران برگزار شد.
جمعه، 22 مرداد 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، سومین مجلس از اجرای نمایش تعزیه در آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب با عنوان «مجلس شهادت حضرت مسلم» برگزار شد. در سومین شب اجرای تعزیه، گروه «خیمه» به سرپرستی سید محسن هاشمی نحوه شهادت مسلم بن عقیل را به نمایش درآوردند. 
مسلم بن عقیل بن ابی طالب سفیر امام حسین(ع) در کوفه در واقعه کربلا و از آل ابی‌طالب بود. مسلم داماد امام علی(ع) بود و از این جهت با اما حسین (ع) نسبت خویشاوندی داشت. او که نماینده امام حسین (ع) در کوفه بود پس از رسیدن نامه‌های کوفیان به آن حضرت به کوفه رفت تا اوضاع شهر را برای ورود امام حسین (ع) بررسی کند. اما با ورود عبیدالله ابن زیاد به کوفه مسلم دستگیر شد و به شهادت رسید. تعزیه حضرت مسلم شامل بخش‌هایی از اعزام مسلم به کوفه، ورود مسلم به کوفه، ورود ابن زیاد به کوفه، شهادت هانی، تنهایی و شهادت آن حضرت است.
اجرای تعزیه هر شب از ساعت 20:30 تا 10:30 به مناسبت دهه اول محرم و به مدت 10 شب در آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت https://event.bagheketab.com/ برای تهیه بلیت اقدام کنند. 
 

تصاویر
  • مجلس سوم؛ شهادت حضرت مسلم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: