خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

مجلس دوم؛ سوگنامه‌ای برای یک تَن از 72 تَن
 

مجلس دوم؛ سوگنامه‌ای برای یک تَن از 72 تَن

دومین شب از اجرای تعزیه‌خوانی در آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب تهران برگزار شد.
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، دومین شب از اجرای نمایش تعزیه در آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب با عنوان «شهادت حبیب بن مظاهر» برگزار شد. دومین شب از تعزیه‌خوانی در آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب روایتی از به شهادت رسیدن حبیب بن مظاهر در روز عاشورا به نمایش درآمد.  
حبیب بن مُظاهِر اَسَدی از یاران خاص حضرت علی(ع) و از یاران امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بود. او از گروه کوفیانی بود که پس از مرگ معاویه با نوشتن نامه به امام حسین(ع) دست دوستی به سوی او دراز کرده و آن حضرت را به کوفه دعوت کردند. پس از بیعت شکنی اهالی کوفه، حبیب مخفیانه از کوفه خارج و به اردوی امام حسین (ع) ملحق شد. او که در صبح عاشورا فرماندهی جناح شب لشکر را برعهده داشت در نبردی جانانه به شهادت رسید. قبر او در نزدیکی ضریح امام حسین(ع) است و ضریحی مستقل از دیگر شهدای کربلا دارد.
در اجرادر دومین شب اجرای تعزیه، گروه «خیمه» به سرپرستی سید محسن هاشمی گوشه‌هایی از زندگی و نحوه شهادت حضرت احمد‌ بن موسی، شاهچراغ (ع) را به نمایش درآوردند. 
 تعزیه‌خوانی هر شب از ساعت 20:30 تا 10:30 به مدت 10 شب با اجرای گروه خیمه به سرپرستی سید محسن هاشمی در آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت https://event.bagheketab.com/ برای تهیه بلیت اقدام کنند.
 

تصاویر
  • مجلس دوم؛ سوگنامه‌ای برای یک تَن از 72 تَن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: