خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

با جدید‌ترین عناوین نشر در باغ کتاب آشنا شوید
 

با جدید‌ترین عناوین نشر در باغ کتاب آشنا شوید

فروشگاه کتاب بزرگسال باغ کتاب تهران جدید‌ترین عناوین نشر موجود در این فروشگاه را به مخاطبان خود معرفی می‌کند.
یکشنبه، 03 اسفند 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، برای علاقه‌مندان همیشگی کتاب، همیشه پیگیر تازه‌های نشر و عنوان های جدید انتشارات مختلف هستند. در این گزارش جدید‌ترین عناوین موجود در فروشگاه کتاب بزرگسال (سروستان) باغ کتاب را بررسی می‌کنیم. 
1-    تاریخ سیاست خارجی ایران/ نویسنده: روح‌الله رمضانی/ مترجم: روح‌الله اسلامی زینب پزشکیان/ نشر نی
تاریخ سیاست خارجی ایران از زمان روی کار آمدن صفویان تا پایان سلطنت رضاشاه، به پژوهش و قلم روح‌الله رمضانی، در کتاب حاضر بررسی شده است. رمضانی در این اثر، علاوه بر توصیف نظام‌مند و تحلیل انتقادی تاریخ سیاست خارجی ایران، اسناد دست اول و منابع آرشیوی قابل توجهی را بررسی کرده و، از آن مهم‌تر، مبنایی نظری را با عنوان «مدل تعامل سه‌جانبه‌ی پویا» طرح کرده است.
2-    و تو برنگشتی/ نویسنده: مارسلین لوریدان ایونس/ مترجم: نگار یونس‌زاده/ نشر نی
مارسلین لوریدان ایونس در سیزدهم آوریل ۱۹۴۴ همراه پدرش به آشویتس ـ بیرکنائو تبعید و در دهم مه‌‌ی ۱۹۴۵ به‌دست ارتش سرخ آزاد می‌شود. اما پدرش مثل ۴۵ عضو دیگر خانواده و خویشانش هرگز از اردوگاه‌ها برنمی‌گردد. مارسلین هفتاد سال بعد، با کتاب «و تو برنگشتی» دوران هولناک اسارت و زندگی پس از آن را برای پدر از‌دست‌رفته‌اش روایت می‌کند.
3-    باتلاق شنی/ نویسنده: نلا لارسن/ مترجم: مزدک بلوری/ نشر نی
ذهنش وقتی به پناهگاهی که مذهب در اختیارش گذاشته بود بازگشت، تقریباً آرزو کرد که کاش این پناه تنهایش نگذاشته بود. توهم بود. آری. اما بهتر بود، بسیار بهتر از این واقعیت هولناک. مذهب، به‌رغم همه‌چیز، فواید خود را داشت. قدرت درک را کرخت می‌کرد. از زندگی عریان‌ترین واقعیت‌هایش را می‌زدود. مخصوصاً برای فقرا ــ و سیاهان ــ فواید خود را داشت.
4-    رستگاری یک قدیسه/ نویسنده: کیگو هیگاشینو/ مترجم: محمد عباس آبادی/ نشر: چترنگ
رستگاری یک قدیسه دومین جلد از مجموعه‌کتاب کارآگاه گالیله اثر نویسندۀ ژاپنی، کیگو هیگاشینو، است. هیگاشینو با آثار خود در ژانر رازآلود ـ جنایی به محبوبیت رسیده است. او تا به حال برندۀ دو جایزه برای کتاب‌هایش شده است و اقتباس‌های تلویزیونی متعددی از آثار او به تولید رسیده است. این‌بار نیروهای خبرۀ پلیس با پروندۀ قتلی روبه‌رویند که با دقتی بی‌نظیر به انجام رسیده است و قاتل هیچ ‌سرنخی از خود به جا نگذاشته است.
5-    سنت زیبا شناسی آلمانی/ نویسنده: کای همرمایستر/ مترجم: محمدرضا ابوالقاسمی/ نشر ماهی
کتاب حاضر اهداف گوناگونی دارد. اولا، مواضع اصلی در زیباشناسی فلسفی آلمانی را معرفی می کند و از روابط متقابل آنها و تلاششان برای غلبه بر مواضع پیشین یا احیای آن ها می‌گوید. ثانیا، مهم ترین چهره های این سنت را معرفی می کند، آن هم نه تک افتاده و جدا از هم، بلکه در بستر روایتی تاریخی. ثالثا، این کتاب بیانگر باوری است مبنی بر این که تاریخ فلسفه را نمی توان از فلسفه ی نظام مند جدا کرد. تاریخ تنها زمانی اهمیت پیدا می کند که پرسش هایی در باب مسائل، دل مشغولی ها و علایق فلسفی پیش آیند و طبیعتا عصر خود ما نیز بدان ها علاقه مند باشد.
6-    شوهر باشی/نویسنده: فیودور داستایفسکی/ مترجم: میترا نظریان/ نشر: ماهی
کتاب «شوهر باشی» نوشته‌ فئودور داستایفسکی، نابغه ادبیات روس، به همت نشر ماهی به چاپ رسیده است. داستایفسکی «شوهر باشی» را در 1869 در درسدن نوشت، پس از ابله و پیش از شیاطین. یک مادام بواری روس می‌ میرد و نامه ‌هایی از خود به جا می‌ گذارد. شوهر او به واسطه‌ این نامه ‌ها به زندگی پنهان همسرش پی می ‌برد.
7-    چه کسی موتسارت را کشت؟/ نویسنده: ارنست ویلهلم هاینه/ مترجم: علی اسدیان/ نشر: ماهی
از این نویسنده تا امروز رمان ها و داستان های کوتاه زیادی منتشر شده که اکثرا به زبان های مختلف ترجمه شده است.
«ماجرای یک قتل در قرون وسطی»، «گردنبند کبوتر»، «پرواز ققنوس»، «زاغ های کارکازونه» و «حلقه شهسوار جنگ صلیبی» را می توان به عنوان رمان های معروف این نویسنده آلمانی معرفی کرد.
ویلهم هاینه در مقدمه این کتاب می نویسد: «آنچه در این کتاب می آید، ساخته و پرداخته یک نویسنده کتاب های جنایی نیست. خواننده هم بازرس است و هم بازپرس. ما واقعیات را پیش رویتان می گذاریم. بیایید سعی کنیم پرده از این رویدادها و جنایت های اسرارآمیز برداریم.»
8-    عصیان/ نویسنده: یوزف روت/ نویسنده: علی اسدیان/ نشر: ماهی
شما هرگز آندریاس رمان «عصیان» را از یاد نخواهید برد همان‌طور که گرگور سامسای «مسخ» را همان‌طور که راسکلنیکف «جنایت و مکافات» را. پس از خواندن این کتاب شما تا همیشه با آندریاس زندگی خواهید کرد، با او حرف خواهید زد و روزی نزد او اعتراف خواهید کرد که شما هم گمان می‌کنید اسیر چنین سرنوشتی خواهید شد. و این هنر روت است.
9-    در ستایش ژاک دارک/ نویسنده: کریستین دوپیزان/ مترجم: علیرضا اسماعیل‌پور/ نشر: ماهی
در کتاب در ستابش ژاندارک می خوانیم که: در سال 1429، آن گاه که اشغالگران انگلیسی نیمی از قلمرو فرانسه را در چنگ داشتند، دخترکی روستایی به نام ژاندارک گویی از ناکجا ظهور کرد و آب رفته را به جوی بازگرداند. کریستین دوپیزان نخستین نویسنده زن حرفه ای در تاریخ اروپا و مدافع سرسخت شان و منزلت زنان در ستایش ژان منظومه ای سرود که آخرین اثر عمر این بانوی ادیب به شمار می رود.
10-    شنبه‌ی گلوریا/ نویسنده: ماریو بندتی/ مترجم: لیلا مینایی/ نشر: ماهی
«شنبه گلوریا» برای هر خواننده ای ضروری است. داستان های او موجوداتی بعید و پر از جادو و لطافت را به طور درخشان به تصویر می کشند. این نوشته از بهترین تلفیق های ممکن نسبت به دیگر آثار ادبی برخوردار است. همچنین فرصتی برای آغاز یک سفر بی پایان به همراه شخصیت های خارق العاده را نسیب شما می کند.
 

تصاویر
  • با جدید‌ترین عناوین نشر در باغ کتاب آشنا شوید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: