خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

ویژه‌برنامه رواق کتاب در باغ کتاب تهران
 

ویژه‌برنامه رواق کتاب در باغ کتاب تهران

ویژه‌برنامه رواق کتاب طرح ملی «ایران قوی» همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در باغ کتاب تهران برگزار شد.
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، ویژه‌برنامه رواق کتاب طرح ملی «ایران قوی» همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد فهما، «ابراهیم حیدری» مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ کتاب تهران برگزار شد.
در جریان برگزاری این ویژه برنامه از سرود «ایران من» کاری از گروه سرود «فجر جاوید» کانون فرهنگی هنری غدیر استان یزد رونمایی شده و اعضای کانون به اجرای سرود پرداختند. همچنین در ادامه این ویژه‌برنامه دو تن از کتابداران و کارشناسان نمونه مسجدی به معرفی کتاب و همچنین ارایه راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه پرداختند.
در این ویژه‌برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به طرح ملی ایران قوی اظهار کرد: تاکنون بیش از 25 هزار و 900 کانون در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده‌اند. هدف این سامانه ایجاد ارتباط و تعامل میان مساجد و کانون ها و همچنین معرفی فعالیت‌های اعضای کانون‌ها است.
وی در مورد رواق کتاب در طرح ملی ایران قوی افزود: از آغاز فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیش از 14 هزار کتابخانه در جوار کانون‌های مساجد تاسیس شده است که از این میان بیش از 10 هزار کتابخانه، اطلاعات شان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است و همه این کتابخانه ها دارای کتابدار هستند.
«علیرضا لاور»، استاد دانشگاه و فعال مسجدی عرصه کتاب، با بیان اینکه از جمله چالش‌های ما در حوزه فعالیت های فرهنگی، عدم رعایت الزامات و مهارت های ارتباطی در کار تیمی است، اظهار کرد: کتاب «تشکیلات بهشتی» اثری است که در رابطه با مسایل مذکور به رشته تحریر در آمده است، این کتاب ناظر بر نظرات تشکیلاتی شهید بهشتی است. آن شهید از نخبگان حوزه تشکیلات بود؛ توجه به این نقطه نظرات کمک شایانی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی است.
در بخش دیگری از این برنامه، «محمدمهدی میرصانعی خوانساری» مدیر انتشارات «اندیشه و فرهنگ جاویدان» و از اعضای کانون «قطعه ای از بهشت» طی سخنانی اظهار کرد: این کانون در جوار مسجد امام علی بن ابیطالب (ع) واقع شده است و در سال های اخیر در راستای ش بکه سازی و پویایی در عرصه کتاب فعالیت دارد.
وی گفت: تعامل کانون قطعه ای از بهشت با انتشارات اندیشه و فرهنگ جاویدان منجر به گسترده تر شدن شعاع ارتباطات مسجد با نوجوانان و جوانان شده و فرهنگ مطالعه را میان آنها رواج داد. ما در این مسیر کتاب های ارزشمندی را منتشر کردیم و جریان سازی خوبی میان دهه هشتادی ها و دهه نودی ها در عرصه کتاب و کتابخوانی شکل گرفت.
میرصانعی خوانساری افزود: کار علمی فرمول ساده ای دارد اما اجرای آن پیچیده است، باید با اخلاق مداری و برنامه علمی و مدرن و با صداقت در این عرصه فعالیت کرد.
 

تصاویر
  • ویژه‌برنامه رواق کتاب در باغ کتاب تهران
  • ویژه‌برنامه رواق کتاب در باغ کتاب تهران
  • ویژه‌برنامه رواق کتاب در باغ کتاب تهران
  • ویژه‌برنامه رواق کتاب در باغ کتاب تهران
  • ویژه‌برنامه رواق کتاب در باغ کتاب تهران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: