خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

پرمخاطب‌ترین رمان جهان را بشناسید
 

پرمخاطب‌ترین رمان جهان را بشناسید

«دُن کیشوت» شاهکار ادبی «میگوئل دو سروانتس» در ۴۰۰ سال گذشته الهام‌بخش هنرمندان زیادی مانند «ریچارد اشتراوس» موسیقیدان و «پابلو پیکاسو» نقاش بزرگ اسپانیایی و خالق سبک کوبیسم بوده است.
ﺳﻪشنبه، 16 دی 1399 | Article Rating
داستان این رمان درباره‌ی مردی به نام «دن کیشوت» است که در ۵۰ سالگی، تمام ایده‌ و انرژی‌هایش ته کشیده و در این مرحله تمام زندگی‌اش را صرف کتاب خواندن می‌کند. او روزهایش را با خواندن رمان‌هایی درباره‌ی شوالیه‌ها می‌گذراند تا اینکه بر اثر مطالعه‌ی زیاد و خواب کم، هوش و حواسش را از دست می‌دهد و به یکی از قهرمان‌های این رمان‌ها تبدیل می‌شود.
«دن کیشوت» دو جلد دارد که جلد اول آن اولین ‌بار در سال ۱۶۰۵ چاپ و از همان آغاز در اسپانیا و پرتغال با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. جلد دوم دن کیشوت پس از ده سال، یعنی در سال ۱۶۱۵ منتشر شد. این رمان شهرتی جهانی دارد و به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده است. بسیاری از نویسندگان آن را بهترین رمان تاریخ ادبیات می‌دانند که داستانش محدود به تاریخ یا قومیت خاصی نمی‌شود و هنوز خوانندگان زیادی دارد. تا کنون حدود ۵۰۰ میلیون نسخه از این رمان به فروش رفته است و بعد از آن مجموعه‌ی هفت جلدی رمان‌های «هری پاتر» قرار دارد.
تصاویر
  • پرمخاطب‌ترین رمان جهان را بشناسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: