خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم»  رونمایی شد
در باغ کتاب تهران؛
 

کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم؛ روایت سرداری که سرباز شد» با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت در باغ کتاب تهران برگزار شد.
ﺳﻪشنبه، 16 دی 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، مراسم رونمایی از کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم؛ روایت سرداری که سرباز شد» به قلم اسماعیل رمضانی ظهر روز ۱۴دی‌ماه ۹۹ و با حضور نویسنده کتاب، علی ربیعی سخنگوی دولت و کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر و در باغ کتاب تهران برگزار شد.
علی ربیعی در این مراسم با بیان اینکه موضوع کتاب به نظر من خیلی بیش از آنچه که در رسانه‌های رسمی مطرح می‌شود نیاز جامعه ایران است، گفت: این اتفاقات در برخی جوامع باید ۵۰۰ سال طول بکشد تا اتفاق بیافتد. بعضی آدم‌ها زیستی ۳۰ سال و ۵۰ سال دارند. بعضی آدم‌ها در زندگی خود تأثیرگذاری دارند. زمانی فکر می‌کردم آیا می‌شود نسل بدون قهرمان زندگی، زندگی کند؟ نسل‌هایی که قهرمان زندگی شان تغییر می‌کند جای تحلیل دارد که چه اندازه می‌تواند دستخوش تغییر ناگهانی قرار گیرند؛ و از میان افرادی که در میان هم‌نسلی‌های خودمان در طول عمر خود درخشیده‌اند، درخشان‌ترینشان حاج قاسم سلیمانی است، زیرا برخی افراد در زندگی‌شان به حدی تأثیرگذار هستند و موضوعات تأثیرگذاری را دنبال می‌کنند که همانند شهید سلیمانی تأثیرات طولانی مدت و چندوجهی دارند.

سخنگوی دولت ادامه داد: کار‌های شهید سلیمانی ارزش والایی داشت. استراتژیست بود و فهم او از تحولات، امنیت منطقه، ملی و جهانی کاملاً استراتژیک بود و ما کمتر چنین افرادی را داریم. حتی در صفحات همین کتاب هم می‌بینیم که یکی از ژنرال‌های آمریکایی در دوران بوش عنوان می‌کند که‌ای کاش ما نیز قاسم سلیمانی داشتیم. اما مسئله دیگر، ارزش‌های درونی در ایشان به حدی بالا بود که تحسین دشمنانش را هم برمی‌انگیخت.
اسماعیل رمضانی نویسنده کتاب با بیان انگیزه خود از نگارش این کتاب گفت: پس از شهادت حاج قاسم فکر کردم اگر این مسائل واقع‌نگاری نشود، جزئیاتش از اذهان پاک می‌شود، بنابراین جزئیات روزانه نوشتم و بعد ویرایش کردم. در مقابل نیز وزارت ارشاد همکاری کرد تا بخش‌هایی از کتاب حذف نشود، ولی به عنوان راوی سعی کردم صادق باشم و همه آنچه را که بود روایت کنم تا برای آنیدگانی که این روز‌ها را ندیده‌اند باقی بماند.
کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: سردار سلیمانی جنگید، اما نه برای جنگ بلکه برای صلح و جان خود را در طبق اخلاص قرار داد تا هر جا لازم بود، برای برقراری همین صلح بی‌مهابا به دل دشمن بزنند. حاج قاسم در پی آن بود هر اهریمنی را همچون داعش از بین ببرد، توضیح داد: همه حتی آنان که از روی نابخردی از شهادت ایشان شادمان هستند، می‌دانند که سردار ما چه خدمات بشردوستانه‌ای را انجام داد. او بی‌پروا به دل دشمن می‌زد تا دیگران احساس آرامش کنند.

تصاویر
  • کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم»  رونمایی شد
  • کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم»  رونمایی شد
  • کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم»  رونمایی شد
  • کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم»  رونمایی شد
  • کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم»  رونمایی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: