خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

نشست نقد و بررسی کتاب  «روایت جنگ در دل جنگ»
 

نشست نقد و بررسی کتاب «روایت جنگ در دل جنگ»

نشست مجازی نقد و بررسی کتاب «روایت جنگ در دل جنگ» با نگاهی به مستند‌های سید مرتضی آوینی در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، در این نشست مریم امینی همسر شهید آوینی و مدیر نشر واحه، محمد‌مهدی شاکری مترجم کتاب، محمد‌حسن مهدویان کارگردان و منتقد سینما و سید‌علی میر‌فتاح نویسنده و روزنامه‌نگار، به نقد و بررسی کتاب می‌پردازند. پخش زنده این برنامه از اینستاگرام باغ کتاب تهران به نشانی @baghe_ketab و همچنین اینستاگرام مؤسسه شهید سید مرتضی آوینی به نشانی @mortezaavini.ir قابل مشاهده است.

کتاب «روایت جنگ در جنگ» نوشته دکتر انیس دوویکتور استاد دانشگاه سوربن است که محمدمهدی شاکری مترجم و مریم امینی سرویراستار آن بوده‌اند و ترجمه و انتشار این کتاب در چارچوب همکاری بنیاد سینمایی فارابی، انتشارات واحه و انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران (ایفری) به انجام رسیده است.

در پیش درآمد این کتاب آمده است: در تاریخ سینما به ندرت پیش آمده است که جنگی که در بیرون سالن های سینما روی می‌دهد در قالب فیلم داستانی روی پرده سینما برود. بدین ترتیب این مطالعه بافت محور به آن چشم انداز سینمایی می پردازد که «اثر» مرتصی آوینی در آن جای خواهد گرفت. این کتاب می کوشد تا پژوهش در محتوای این فیلم ها و با نظرداشت شرایط ساخت آنها از زمان تصویربرداری تا تفسیر بافاصله از رویداد، نشان دهد چگونه این فیلم ها منبعی گران بها برای مشارکت در تاریخ نگاری این جنگ و تاریخ جهانی سینمای جنگ محسوب می شوند.

نشست نقد و بررسی کتاب «روایت جنگ در جنگ» با نگاهی به مستند‌های سید مرتضی آوینی در روز جمعه 21 شهریور‌ماه به‌صورت مجازی در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

تصاویر
  • نشست نقد و بررسی کتاب  «روایت جنگ در دل جنگ»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: