خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«اسلحه‌ای برای دیکتاتور»؛ غرق شدن در ماجرایی جنایی
 

«اسلحه‌ای برای دیکتاتور»؛ غرق شدن در ماجرایی جنایی

سی و هفتمین نشست فیلم و گپ به نمایش و بررسی فیلم «اسلحه‌ای برای دیکتاتور» محصول 1965 سینمای فرانسه و ایتالیا اختصاص دارد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، نام فرانسوی فیلم «جان سپردن» است که در کشور‌های انگلیسی‌زبان عموماً با نام «اسلحه‌ای برای دیکتاتور شناخته می‌شود، فیلمی جنایی اثر کلود سوته و محصول سال 1965 سینمای فرانسه و ایتالیا است.

داستان فیلم ماجرایی جنایی درباره سرقت یک کشتی تفریحی در سانتا دومینگو را روایت می‌کند. صاحب کشتی زنی به نام آسبورنه است که در تلاش است تا با همکاری پلیس دومینیکن و کارآگاه‌های خصوصی کشتی تفریحی خود که «اژدها» نام دارد را پیدا کند. آسبورنه و همراهانش در طول تحقیقات و گشت‌های هوایی برای پیدا کردن کشتی متوجه می‌شوند که «اژدها» به‌وسیله قاچاقچیان اسلحه و به‌منظور قاچاق اسلحه به آمریکای مرکزی دزدیده‌شده است. فیلم در طول 103 دقیقه داستان پر‌کششی از جست‌و‌جو برای کشتی و ماجرایی تو‌در‌تو از عاملان این دزدی را روایت می‌کند.

کارگردان فیلم کلود سوته کارگردان شناخته‌شده فرانسوی است که عموماً فیلم‌های با مضامین عاشقانه می‌سازد، فیلم‌هایی که تلاش می‌کنند تا آداب‌ورسوم ملی فرانسه را نمایش دهند.

«فیلم و گپ» باغ کتاب با هدف نمایش فیلم‌های مطرح سینمای جهان هر چهارشنبه از ساعت 18 در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران برگزار می‌شود و پس از نمایش فیلم سعید قطبی زاده منتقد و مدرس شناخته‌شده سینما به نقد و بررسی فیلم می‌پردازد و حاضران نیز می‌توانند سؤالات خود پیرامون فیلم را مطرح کنند. علاقه‌مندان به خرید آنلاین بلیت می‌توانند از طریق صفحه خرید بلیت فیلم و گپ در سایت رویدادهای باغ کتاب تهران اقدام کنند.

تصاویر
  • «اسلحه‌ای برای دیکتاتور»؛ غرق شدن در ماجرایی جنایی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: