خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

زندگی حضرت زهرا (س) به روایت آقای مورخ
 

زندگی حضرت زهرا (س) به روایت آقای مورخ

اگر دنبال گزارشی مختصر از زندگی حضرت زهرا(س) می‌گردید، اگر می‌خواهید مهم‌ترین رویدادهای عصر پیامبر(ص) و پس از وفات ایشان در تاریخ اسلام را مرور کنید، کتاب «زندگانی فاطمه‌ زهرا(س)» را بخوانید.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 | Article Rating

‌مرحوم دکتر سیدجعفر شهیدی، پژوهشگر برجسته‌ی ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام، اتفاقات را در ظرف تاریخ بررسی می‌کرد. در بستر زمانی که آن اتفاق رخ داده. او ویژگی‌های مردم و شرایط حاکم بر آن زمان را می‌برد زیرذره‌بین تا ریشه‌های وقوع اتفاقات یک دوره‌ی مشخص را بازگو کند. استراتژی پژوهش‌های او درباره‌ی زندگی اهل بیت هم همین نگاه تاریخی است. رویکردی که در کتاب ۲۹۱ صفحه‌ای «زندگانی فاطمه زهرا(س)» هم رعایت کرده. نثر ساده و محققانه، همراه با تحلیل‌های اجتماعی، به جذابیت‌های این کتاب اضافه کرده است.
‌برشی از متن مقدمه‌ی کتاب: «موضوع این کتاب گزارشی از زندگانی دختر پیغمبر است؛ بزرگ‌ترین بانوی اسلام، فاطمه یا فاطمه زهرا. ولی خواننده خواهد دید آنچه در این مجموعه فراهم آمده، تنها سرگذشت زندگی شخصی نیست؛ رویدادهایی است آموزنده و عبرت آمیز، هرچند گزارش زندگی شخصیت‌های بزرگ و برجسته تاریخ خود درسی آموزنده است. آنچه در این صفحات می‌خوانید تحلیلی از چند حادثه‌ی شگفت است که قرن‌ها پیش از زمان ما رخ داده است، اما اگر قهرمانان این حادثه‌ها را از حادثه‌ها جدا کنیم، خواهیم دید آن حادثه‌ها در طول تاریخ حتی در زمان ما نیز در گوشه‌ای از جهان رخ داده است و می‌دهد. اگر زمان و مکان رویدادهایی که درباره‌ی آن سخن می گوییم، با ما فاصله بسیار دارد، آثاری که از آنها به جای مانده نه‌تنها دیرینگی نگرفته، بلکه تازگی خود را همچنان نگاه داشته است و شما پس از خواندن این کتاب خواهید دید آنچه می گویم گزاف یا اغراق نیست».
‌این کتاب انتشارات «دفتر نشر فرهنگ اسلامی» را می‌توانید از فروشگاه کتاب بزرگسال «باغ کتاب» تهیه کنید.

تصاویر
  • زندگی حضرت زهرا (س) به روایت آقای مورخ
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: