خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

قصه‌های مجید؛ بازیگوشی‌های پسرک کرمانی
 

قصه‌های مجید؛ بازیگوشی‌های پسرک کرمانی

اولین جلد این مجموعه کتاب در سال ۱۳۵۳ منتشر شد و تا کنون سی‌و‌سه‌ بار تجدید چاپ شده است.
ﺳﻪشنبه، 13 خرداد 1399 | Article Rating

پسرِ اصفهانی شیرین‌زبانی که بارها و بارها در طی این سال‌ها دل از تماشاگران تلویزیون ربوده، در اصل مجیدِ «قصه‌های مجید» مرادی کرمانی است. نوجوانی اهل کرمان که پدر و مادرش را از دست داده و با بی‌بی، مادربزرگش زندگی می‌کند. مجید و بی‌بی با حقوق بازنشستگی پدربزرگ روزگار می‌گذرانند ولی بی‌بی با بافتن ژاکت و فروش آن‌ها و مجید با کار در نانوایی در بعدازظهرها و ایام تابستان کمک خرج خانه هستند.

اولین جلد این مجموعه کتاب در سال ۱۳۵۳ منتشر شد و تا کنون سی‌و‌سه‌ بار تجدید چاپ شده است. کتاب قصه‌های مجید یک مجموعه پر و پیمان ۶۸۰ صفحه‌ای است با ۳۸ داستان کوتاه. راوی داستان‌ها مجید است که با زبانی طنز‌آمیز ماجراهایی که برایش پیش آمده را روایت می‌کند.

مجید به نوعی نوجوانی خود مرادی کرمانی است. هوشنگ مرادی کرمانی که در سال ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع کرمان متولد شد، درباره خودش این طور می‌گوید: «زمانی که فقط چند ماه داشتم مادر جوانم را از دست دادم. پس از مدتی هم پدرم که کارمند ژاندارمری بود به‌علت بیماری روانی اخراج شد. خواهر و برادری هم نداشتم؛ این شد که من و پدر بیمارم در منزل پدربزرگ و مادربزرگم زندگی کردیم. اغلب تنها بودم، چون بیماری پدرم موجب می‌شد کودکان روستا من یا او را ریشخند کنند. ولی ذهن قصه‌پردازی داشتم. خاطرم هست که سقف حمام روستایمان گچ‌بری‌هایی داشت که بعضی جاهایش ریخته بود. من در ذهنم آن‌ها را شکل خرس و گرگ و لاک‌پشت می‌دیدم و با این شخصیت‌ها برای کودکان روستا قصه می‌بافتم»!

این روزها فرصت خوبی برای خواندن این مجموعه قصه‌های شیرین است. برای تهیه این کتاب کافی است از ساعت ده صبح تا شش بعدازظهر با شماره ۹۶۰۴۵693 تماس بگیرید.

تصاویر
  • قصه‌های مجید؛ بازیگوشی‌های پسرک کرمانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: