خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

خانه بازی و پارک ماجراجویی نیکولو

بازی بر اساس داستانی اساطیری
نیکولو بر مبنای یک داستان اسطوره‌ای ایرانی به نام «گلیم گوش‌ها» ساخته شده و تمام اسامی شخصیت‌های این داستان بر اساس اسامی اسطوره‌های ایرانی است. در اساطیر ایرانی گلیم گوش ها قومی با گوش‌های بزرگ بودند؛ آنقدر بزرگ که یکی از گوش‌ها به عنوان لحاف و از دیگری به عنوان پتو استفاده می‌کردند. «گلیم گوش‌ها» افراد تنبلی بودند که فقط می‌خوابیدند و از کار فرار می‌کردند. «پیگوش» و «میگوش» دو شخصیت اصلی داستان که خواهر و برادر هستند، صبرشان از تنبلی قوم خود لبریز شده و می‌خواهند علت آن را پیدا کنند. در نتیجه به سراغ «بابا تور» جادوگر مهربان و دانا می‌روند. «بابا تور» به آن‌ها می‌گوید گوش‌های شما برای پرواز ساخته شده است. اما طلسم آن توسط جادوگری شرور به نام «بیدرفش» بر بلندترین قله کوه شهر «جابُلسا» قرار دارد. شهری که در اساطیر ایرانی در دورترین نقطه از ایران قرار دارد. «پیگوش» و «میگوش» راهی شهر دورافتاده «جابُلسا» می‌شوند تا طلسم جادوگر را بشکنند و در این مسیر ماجراجویانه، کودکان را با خود همراه می‌کنند. 
خانه بازی
«خانه بازی» اولین بخش نیکولو است. خانه بازی از قسمت‌های خاله‌بازی‌، بیمارستان، خلاقیت و فروشگاه تشکیل شده که برای کودکان یک تا 9 سال طراحی شده و در ادامه داستان «گلیم گوش‌ها» است. در هر قسمت کودکان با وسایل مرتبط با مضمون همان بخش بازی می‌کنند و در جریان هر بازی با مهارت‌های مختلف آشنا می‌شوند. همچنین کودکان با داستان مجموعه آشنا شده و انگیزه‌ای برای ماجراجویی و تجربه بازی‌ها پیدا می‌کنند. در این خانه بازی‌ها بچه ها با داستان همراه و متوجه وجود یک شخصیت منفی در داستان می‌شوند که باعث و بانی تنبلی قوم شخصیت‌های داستان است. 
خاله بازی
در بخش خاله با کمک وسایل بازی متنوع حس مشارکت، همدلی، همفکری و هم صحبتی تقویت می‌شود. در این بخش کودکان در کنار هم بازی و تفریح می‌کنند، با افراد جدید و نحوه ایجاد ارتباط با همسالان خود آشنا می‌شوند.
بیمارستان
در دنیای واقعی و در شرایط خاص تصمیم‌گیری آنی و در در زمان کم مهارت محسوب می‌شود. در این بخش کودکان ایجاد حس مسئولیت پذیری و کمک به یکدیگران را یاد می‌گیرند و برای تفکر، تصمیم گیری و کمک رسانی آماده می‌شود.
آشپزخانه
امور مربوط به زندگی روزمره شاید ساده به نظر برسد، اما یادگیری آن بسیار مهم است. کودکان در این بخش با استفاده از لوازم آشپزخانه، انجام کارهای ساده و روزمره را تمرین و احساس مسئولیت‌پذیری خود را تقویت می‌کنند. 
پس از بازی‌های این بخش کودکان که تمرین و آمادگی برای صعود به ارتفاعات شهر و از بین بردن طلسم جادوگر بد ذات می‌شوند. در این قسمت بازی‌های تحرکی با ارتفاع کم مثل پل معلق، سرسره، بازی‌های طنابی و توری و استخر توپ وجود دارد. این قسمت مقدمه‌ای برای ورود به پارک ماجراجویی است.
پارک کودکان
نیکولو بخشی مخصوص به کودکان نو پا نیز دارد که در آن کودکان زیر سه سال می‌توانند با اسباب‌بازی‌های ضدعفونی شده و مخصوص خودشان بازی کنند. 
پارک ماجراجویی
پارک ماجراجویی بخش پایانی داستان و شامل بازی‌های چالش در ارتفاع است. این بازی‌ها توان، سطح تحمل استرس‌های هیجانی، روحیه ریسک‌پذیری و سلامت جسم و روان را در افراد بالا می‌برد.
در این بخش شخصیت‌های داستان با صعود به ارتفاعات شهر تلاش می‌کنند تا طلسم بیدرفش را از بین ببرند. پارک ماجراجویی نیکولو با بازی‌های طنابی و حرکتی، در دو طبقه طراحی شده است. بازی‌های طبقه اول آسان‌تر و برای کودکان و نوجوانان 10 تا 16 سال و بازی‌های طبقه دوم سخت‌تر و متعلق به افراد بالای 16 سال است. 
طبقه اول
بازی‌های طبقه اول در ارتفاع 5 متری و با لوازم ایمنی انجام می‌شود. در این بخش کودکان با عبور از یک مسیر چوبی تعادل خود را حفظ می‌کنند؛ همچنین در دو مسیر مجزا از مسیری که سراسر آن تور است و از روی تخته‌های چوبی کوچک عبور کرده و با استفاده از اسکیت مسیری به طول 9 متر را طی می‌کنند. 
طبقه دوم
بازی‌های این طبقه در ارتفاع 8 متری و با حفظ نکات ایمنی انجام می‌شود. در این مسیر نوجوانان و بزرگسالان مسیری سریع و در عین حال هیجان انگیز را طی می‌کنند. مخاطبان در این بخش در کنار بازی‌های توری و طنابی، در ارتفاع دوچرخه سواری می‌کنند. از آنجایی که این بازی آخرین حلقه بازی‌های قبلی است، می‌تواند به عنوان پاداش تحمل سختی‌های بازی‌های قبلی تفسیر شود.
کافه نیکولو
کافه نیکولو در این مجموعه به بازدید کنندگان باغ کتاب و به کسانی که می‌خواهند منتظر کودک خود باشند خدمت رسانی می‌کند. منوی این کافه شامل نوشیدنی‌های سرد و گرم، شیک و منوی متناسب با نیاز کودک می‌شود. 
 

 

  • کاربریکاربری: سفر به دنیای سرگرمی
  • ظرفیتظرفیت:
  • مناسب برایمناسب برای: یک سال به بالا
  • ساعات بازدیدساعات بازدید: 9 تا 21

مشخصات فضای بازدید

  • بلوک: بلوکA
  • طبقه: طبقه همکف
  • مساحت:

امکانات خانه بازی و پارک ماجراجویی نیکولو

هزینه ورودی خانه بازی و پارک ماجراجویی نیکولو

تماس با خانه بازی و پارک ماجراجویی نیکولو

خانه بازی و پارک ماجراجویی نیکولو



0 نظر 849 بازدید امتیاز: 5 با 1 رای Article Rating
شما به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
امتیاز: 5 با 1 رای

نظرات

نظر شما برای ما مهم است ...

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

سایر امکانات باغ کتاب تهران