خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«چوب بازیا»؛ لذت ساخت‌و‌ساز با چوب
 

«چوب بازیا»؛ لذت ساخت‌و‌ساز با چوب

اگر به چوب و کار کردن با ابزارهای مربوط به آن و شناخت آن‌ها علاقه‌مند هستید، «سرزمین فکربازیا» همان جایی است که می‌توانید این علاقه را محک بزنید.
جمعه، 18 آذر 1401 | Article Rating

«سرزمین فکربازیا» باغ کتاب مجموعه‌ای تفریحی و آموزشی برای شناخت توانایی‌ و استعداد‌های کودکان و نوجوانان است. در سرزمین فکربازیا عملکرد بچه‌ها در فرایند انجام بازی مورد علاقه خود، بررسی می‌شود و والدین به شناخت بهتری از توانایی‌های کودک خود می‌رسند. 
سرزمین فکر‌بازیا مجموعه‌ای تفریحی و آموزشی برای کودکان 3 تا 14 سال است که با تکیه بر نظریه هوش هشتگانه گاردنر روان‌شناس شناخته شده طراحی شده است. گاردنر هشت هوش مختلف را معرفی کرده و معتقد است هرکدام از این هوش‌ها می‌تواند نشان‌دهنده وجود توانایی متفاوتی درون هر فرد و هدایت‌کننده افراد به سمت مشاغل مختلف باشد. 
بخش‌های «فکربازیا»
سرزمین فکربازیا از پنج بخش کلی تشکیل شده است: «طبیعت‌بازیا»، «راز‌بازیا»، «تلاش‌بازیا»، «ساخت‌بازیا»، «صدا‌بازیا» و در مجموع 26 اتاق بازی تشکیل شده است. در این اتاق‌های بازی با استفاده از بازی‌ها و مهارت‌ها مختلف از باغبانی و آشپزی تا سفال‌گری و خیاطی، بچه‌ها از بازی و مهارت آموزی لذت می‌برند و استعدادهایشان شناسایی می‌شود. 
«چوب بازیا» یکی از جدیدترین بخش‌های سرزمین فکربازیاست که در آن بچه‌ها با استفاده از «چوب» بازی‌های مهارت محور انجام می‌دهند و علاقه خود را به کار کردن با چوب محک می‌زنند. 
«چوب بازیا» و سازه‌های چوبی
«چوب بازیا» از بازی‌های گروه «ساخت بازیا» است. بازی‌های مجموعه ساخت بازیا با تکیه بر هوش ریاضی و محاسباتی افراد طراحی شده‌اند. بر این اساس «چوب بازیا» یک بازی مهارت محور است که بچه‌ها برای انجام آن باید از هوش ریاضی – منطقی و هوش تجسمی – فضایی خود استفاده کنند. 


در «چوب بازیا» چه کار می‌کنیم؟
«چوب بازیا» یک بازی 20 دقیقه‌ای است برای کودکان بالای 3 سال است. در این بازی تلاش شده است محیط و فعالیت‌ها مشابه یک کارگاه نجاری باشد. زمانی که بچه‌ها وارد اتاق می‌شوند از کلاه، کاور و عینک مخصوص استفاده می‌کنند و از ابزار‌های مخصوص این کار مانند میخ و چکش استفاده کنند. در بخش «چوب بازیا» بازی‌های متنوعی وجود دارد و بچه‌ها بر اساس علاقه خود می‌توانند چیزی با چوب بسازند یا از پازل‌ها از پیش آماده شده برای ساخت اشکال مورد علاقه خود استفاده کنند. در ادامه با بخشی از بازی‌های «چوب بازیا» آشنا می‌شوید.


ساخت و ساز‌های چوبی
اینجا تکه‌های بریده شده چوب را مانند لِگو کنار یکدیگر قرار می‌دهند تا شکل مشخصی را تشکیل بدهند، مثلا گوش یا پا را با استفاده از تکه‌های چوب می‌سازند و در نهایت می‌توانند یک ماکت به شکل حیوانات یا انسان را درست کنند. 


بچه‌ها در «چوب بازیا» می‌توانند با چوب‌های رنگی اشیاء مختلفی مانند چرخ و فلک بسازند، همچنین می‌توانند بر روی یک صفحه نام خود را با استفاده از حروف چوبی از پیش آماده شده و با استفاده از میخ و چکش بنویسند. 
«چوب بازیا» برای نوجوانان که بزرگ‌تر هستند هم بازی‌هایی پیش‌بینی کرده است. در این بازی‌ها قسمت‌های مختلفی از ماکت‌های وسایل چوبی مانند جاکفشی، ماشین آتش نشانی، نردبان و ... را در اختیار آن‌ها می‌گذارند و به کمک مربیان تلاش می‌کنند تا ماکت را بسازند. 
 

 

تصاویر
  • «چوب بازیا»؛ لذت ساخت‌و‌ساز با چوب
  • «چوب بازیا»؛ لذت ساخت‌و‌ساز با چوب
  • «چوب بازیا»؛ لذت ساخت‌و‌ساز با چوب
  • «چوب بازیا»؛ لذت ساخت‌و‌ساز با چوب
  • «چوب بازیا»؛ لذت ساخت‌و‌ساز با چوب
  • «چوب بازیا»؛ لذت ساخت‌و‌ساز با چوب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: