خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

رونمایی از «ربات ملی موسیتو»؛ ساخته‌ی مهندسان باشگاه رباتیک باغ کتاب
 

رونمایی از «ربات ملی موسیتو»؛ ساخته‌ی مهندسان باشگاه رباتیک باغ کتاب

«ربات ملی موسیتو» ساخته‌‌ی مهندسان باشگاه رباتیک باغ کتاب، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
یکشنبه، 22 خرداد 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، «ربات ملی موسیتو» در «نمایشگاه ایران‌ساخت دستاوردها و محصولات دانش بنیان و صنایع خلاق» با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. 
«ربات ملی موسیتو» یک ربات خدماتی است که قابلیت ارتباطو صحبت کردن با مخاطب، شنیدن صدای مخاطب خود و تشخیص حرکت و حالات چهره مخاطب است. این ربات انسان‌نما می‌تواند در زمینه آموزش و تبلیغات به کار گرفته شود.
از مکانیسم‌های حرکتی «ربات ملی موسیتو» می‌توان به توانایی حرکت خطی و چرخشی در قسمت‌های مختلف دست و حرکت انگشت‌ها و چرخش و حرکت خطی و دورانی در ناحیه‌ی سر اشاره کرد. 
«ربات موسیتو» توسط مهندسان باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران طراحی شده است. 
نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت با حضور 70 شرکت خلاق و ۱۰ شرکت دانش بنیان در کنار 20 خانه خلاق و نوآوری در این نمایشگاه برگزار شد. 
شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه دستاوردهای منتخب شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و توانمندی خانه‌های خلاق و نوآوری در حوزه فناوری‌های پزشکی، دارو و درمان، فناوری‌های زیستی، سلول‌های بنیادی، فناوری های نرم و خلاق، فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، لیزر و فوتونیک، علوم و فناوری‌های اعصاب و شناختی، آب و محیط زیست، گیاهان دارویی، نانو فناوری و سایر حوزه‌های فناورانه را به نمایش گذاشتند. 

تصاویر
  • رونمایی از «ربات ملی موسیتو»؛ ساخته‌ی مهندسان باشگاه رباتیک باغ کتاب
  • رونمایی از «ربات ملی موسیتو»؛ ساخته‌ی مهندسان باشگاه رباتیک باغ کتاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: