خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

حال خوب با کتاب خوب
 

حال خوب با کتاب خوب

باغ کتاب تهران جلسات «کتاب درمانی» را برگزار می‌کند.
یکشنبه، 22 مهر 1403 | Article Rating

کلمه‌ها خصلت جادویی دارند. به ظاهر یک سری خطوط چاپی می‌نمایند. اما هر چه بیشتر به آنها نگاه می‌کنی، می‌بینی چیزی فراتر از یک تصویر اند. می‌بینی از یک ناکجا راه خود را به درون تو باز کرده‌اند و در خیال تو نشسته‌اند. روان ما دنیایی است پر از اتفاقات و خاطرات بد و خوب، پر از اصول و قواعد، پر از انگیزه و هدف، و البته پر از کلمه و جمله و باور. حال خوب اما از کجا می‌آید؟ هیچ‌کس جواب مشخص و سرراستی برای آن ندارد، شاید از یک فنجان قهوه بیاید، یا از باران بی‌موقع، یا از رانندگی در جاده، یا از دیدار یک دوست... شاید هم از یک کتاب خوب.
«کتاب درمانی»
باغ کتاب تهران جلسات «کتاب‌درمانی» را با شعار «حال خوب با کتاب خوب» و با رویکرد تعاملی برگزار می‌کند. در این جلسات قرار است هر بار یک کتاب در حوزه‌ی روانشناسی مورد بررسی قرار گیرد و همراهان می‌توانند با طرح سوالات و نظرات خود حول موضوع کتاب، با وجه دیگری از روان پیچیده‌ی انسانی آشنا شوند. در این گفتگوها ما قرار است با هندسه‌ی روانی و ذهنی خود بیشتر از قبل آشنا بشویم و چطور می‌توانیم بر دشواری‌های آن غلبه کنیم.
جلسات «کتاب درمانی» به‌صورت ماهانه، در روزهای پنجشنبه، ساعت 17، در فضای مجاور کتابفروشی بزرگسال برگزار می‌شود.
اولین جلسه از این برنامه، با حضور خانم دکتر «بنفشه نظری» (روانشناس حوزه‌ی مشاوره ازدواج) برقرار می‌شود. در این جلسه مباحثی از کتاب «محکم در آغوشم بگیر» اثر «سو جانسن» طرح و نقد و بررسی می‌شود.
کتاب «محکم در آغوشم بگیر»
کتاب «محکم در آغوشم بگیر» ابتدا در سال 2008 چاپ شد. در این کتاب سو جانسن مباحث خود را برای اولین بار بر اساس رویکرد «درمان متمرکز بر عواطف» ارائه می‌کند. طبق این رویکرد، راه نجات یک رابطه، ایجاد یک ارتباط عاطفی ایمن و محافظت از آن پیوند عاطفی ست. کتاب از توصیف عشق شروع می‌کند و درباره‌ی مفهوم آن صحبت می‌کند. سپس با تکیه بر دستاوردهای علمی، اصول ساختن یک رابطه‌ی با دوام را تشریح می‌کند. در انتهای این کتاب، خواننده به قدرت عشق پی می‌برد.

تصاویر
  • حال خوب با کتاب خوب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: