خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
 

باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز

جهان ما، قصه‌های جذابی برای شنیدن دارد. در باغ علم کودک قرار است چهار داستان جذاب علمی را تجربه کنیم.
یکشنبه، 09 بهمن 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب، دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، هرکدام یک قصه علمی جالب دارند. از سلول‌های بدن ما تا جریان برقی که تلفن همراه ما را شارژ می‌کند، از تولید انرژی به وسیله توربین‌های بادی تا آب شدن یخ‌های قطب، یک ماجرای علمی دارند. قصه‌ای شنیدنی به زبان علم که در «باغ عم کودک» در قالب چهار داستان می‌شنوید.
«باغ علم کودک» یک مرکز علم است که در طبقه اول بلوک C یا «نگارستان» باغ کتاب قرار دارد. برای بازدید از باغ علم کودک، حدود دو ساعت زمان نیاز دارد و کودکان و نوجوانان 6 تا 13 ساله مخاطب آن هستند. در باغ علم کودک قرار است چهار داستان علمی جذاب و شگفت‌انگیز بشنوید. این داستان‌ها شامل: داستان بدن، داستان خانه، داستان شهر و داستان زمین است.
بعد از سفر ماجراجویانه در این چهار داستان، با تصاویر سه‌بعدی سفر هیجان‌انگیز علمی به کهکشان خواهید داشت. اما جذابیت‌های باغ علم کودک تمام نشده است؛ ربات نقاش باغ علم کودک منتظر شماست! می‌تواند نقاشی هنرمندانه‌ای از چهره شما بکشد و برایتان یادگاری ارزشمندی از باغ علم کودک به‌جای بگذارد.
اتاق راهنما و شروع سفر علمی
قبل از اینکه سفر شما در باغ علم کودک آغاز شود، اطلاعاتی درباره این سفر به شما کسب می‌کنید و به صورت خلاصه با تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف باغ علم کودک آشنا می‌شوید. پس از آن سفر جادویی و علمی خود را در «جعبه جادو» آغاز می‌کنید. در این بخش انیمیشنی درباره «گالیور» در سرزمین آدم کوچولو‌ها و غول‌ها می‌بینیم. قهرمان این انیمیشن یک گالیور کودک است که با روایتی کودکانه محتوای ارائه شده در باغ علم کودک را به صورت خلاصه توضیح می‌دهد. این انیمیشن به وسیله ده‌ها نمایشگر 47 اینچی و در سه طرف نمایش داده می‌شود و تصاویری دیدنی خلق کرده است.
پس از پایان انیمیشن در‌های جعبه جادو باز می‌شود و وارد داستان بدن می‌شوید. 
داستان پر رمز و راز بدن ما
داستان بدن اولین بخش از داستان‌های باغ علم کودک است. بدن انسان پر از رمز و راز‌هاى مختلف است، کودکان در داستان بدن درقالب بازی و قصه و با کمک فناوری با مفاهیمی مانند سلول، دی.ان.ای، سیستم ایمنی و جریان خون آشنا می‌شوند. در این بخش تلاش می‌شود که کودکان به بدن خود به عنوان عنصری شگفت‌انگیز نگاه کنند، با قصه‌‌های جذاب آن آشنا شوند و با نگاه کنجکاوانه‌ای به بدن خود مواجه شوند. داستان بدن از چهار بخش سکوی بپربپر، زیبا‌بین سلولی، چهره‌پرداز و جورچین دی.ان.ای تشکیل شده است. 


با شگفتی‌های خانه آشنا شوید
در داستان خانه بچه‌ها با نقش علم و تأثیر دستاورد‌های علمی در خانه خود و ساده‌ترین جلوه‌های این کاربرد آشنا می‌شوند. در داستان خانه بچه‌ها یاد می‌گیرند که خانه آن‌ها پر از شگفتی‌های علمی است. در اینجا دنیای علمی پنهان شده در پشت خانه و وسایل خانگی را کشف می‌کنند. بچه‌ها در این قسمت با ابر اسکنر و روش کار اشعه ایکس آشنا می‌شوند؛ در کشوهایی مخصوص، راز اسباب بازی‌های خود و نحوه کار آن‌ها را یاد می‌گیرند و با ربات‌های فوتبال به رقابت یکدیگر می‌روند. جام جهانی ربات‌ها، استودیو تلویزیونی، اتصال به برق و اَبر اسکنر از بخش‌های داستان خانه است. 


داستان یک شهر 
چگونه دانش، شهری را که در آن زندگی می‌کنیم را تغییر داده است؟ چطور دانش، شهر را به مکانی راحت‌تر برای زندگی تبدیل کرده است؟ در این بخش به پرسش‌هایی از این دست پاسخ داده می‌شود. در داستان شهر بچه‌ها سوار ماشین الکتریکی می‌شوند و با برق آن را شارژ می‌کنند و در مسابقه شبیه‌سازی اتومبیل‌رانی شرکت می‌کنند. همچنین چگونگی برقراری ارتباطات مخابراتی و انتقال اطلاعات میان کشورهای مختلف را یاد می‌گیرند و اطلاعاتی درباره تبدیل انرژی حرکتی به الکتریکی به‌دست می‌آورند. یکی از مهم‌ترین اهداف داستان شهر آموزش اهمیت استفاده از انرژی‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی است. تونل تأسیسات شهری، توربین بادی، خودروی برقی و دیده‌بان شبکه از بازی‌های داستان شهر است.


داستان زمین، سیاره شگفت‌انگیز ما
علم زندگی ما را آسان‌تر می‌کند، اما کره زمین و موجوداتی که روی آن زندگی می‌کنند، از بعضی کارهای ما آسیب می‌بینند. علم چه کارهایی می‌تواند برای بهتر شدن حال زمین انجام دهد؟ در این بخش بچه‌ها با تماشای تصاویری از قطب، درمورد آسیب‌های گرمایش زمین آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که انسان‌ها بیشتر از گذشته در حال تولید گاز‌های گلخانه‌ای هستند. در داستان زمین بچه‌ها با راهکارهایی ساده برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی آشنا می‌شوند. کربن سنج، دماسنج زمین، ایده‌های سبز و مار و پله از بازی‌های داستان زمین است. 


هیجان تماشای نمایش علمی
در بخش نمایش علمی، بچه‌ها به کمک معلم راهنما بازی‌های علمی و تعاملی انجام می‌دهند. زیبابین، فنر جادویی، منشور، آونگ نیوتون و تعادل از بازی‌های فیزیکی‌ای هستند که بچه‌ها با کمک معلم راهنما با دلایل علمی پشت این بازی‌ها آشنا می‌شوند، لمس و آزمایش می‌کنند.
سفر در جهان سه‌بعدی
در اینجا قرار است یک انیمیشن سه‌بعدی مهیج با موضوع سفر به فضا ببنید. کافی است عینک‌های مخصوص را به چشم بزنید تا این سفر مهیج آغاز شود. با تماشای این فیلم سه‌بعدی پا به یک دنیای واقعی می‌گذارید و با موضوعاتی مانند بی‌وزنی در فضا، زیبایی‌های کره زمین، صورت‌های فلکی و سیارات منظومه شمسی آشنا می‌شوید. 


وقتی ربات‌ها نقاش می‌شوند
با پایان این سفر علمی جذاب، یک ربات نقاش آماده است تا چهره شما را نقاشی کند. کافی است رو‌به‌رویش بنشینید تا پرتره‌ای هنرمندانه از چهره شما بر روی کاغذ ترسیم کند. این نقاشی یک یادگاری خاطره‌انگیز از گشت‌و‌گذار در باغ علم کودک خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره باغ علم کودک با شماره 02196045770 تماس بگیرید.

تصاویر
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
  • باغ علم کودک، سفر در چهار داستان شگفت‌انگیز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: