خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

با پرفروش‌ترین بازی‌های باغ کتاب آشنا شوید؛ قسمت اول
 

با پرفروش‌ترین بازی‌های باغ کتاب آشنا شوید؛ قسمت اول

بازی‌های رومیزی و فکری سرگرمی‌های مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه است؛ به خصوص در شرایط شیوع بیماری کرونا که تفریح‌های بیرون از خانه بسیار محدود‌تر شده است.
یکشنبه، 23 آبان 1400 | Article Rating

سروستان باغ کتاب تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی کشور بازی‌های رومیزی و فکری متنوعی برای تمام گروه‌های سنی عرضه می‌کند. در این گزارش با پر‌فروش‌ترین بازی‌های موجود در سروستان باغ کتاب آشنا شوید.
1-    بازی فکری مافیا
بازی مافیا یک بازی گروهی است که نبرد بین یک اقلیت آگاه مافیا و یک اکثریت ناآگاه شهروند را شبیه‌سازی می‌کند. در ابتدا بازیکنان مخفیانه تعیین نقش می‌شوند. این بازی دارای 2 فاز شب و روز بوده که در مرحله شب، افراد مافیا به صورت مخفیانه یک شهروند را می‌کشند. در طول مرحله روز، تمام بازیکنان بازمانده در مورد هویت‌های مافیایی بحث می‌کنند و برای حذف یک مظنون رای می‌دهند. بازی مافیا یک بازی جذاب دورهمی دوستانه یا خانوادگی بوده و یکی از مزیت‌های این بازی پرورش توانایی صحبت کردن و استدلال کردن در جمع است در نتیجه انجام این بازی برای افراد خجالتی و گوشه گیر توصیه می‌شود.
2-    بازی فکری راز جنگل
راز جنگل یک بازی فوق العاده جذاب، قدیمی و نوستالژی است که دوران کودکیمان ساعت‌ها با آن سرگرم می‌شدیم. اکنون بزرگ‌ترها با آن خاطرات شیرینی دارند و هنوز هم سرگرم کننده افراد در محافل و مهمانی‌ها است. راز جنگل علاوه بر اینکه یک بازی سرگرم‌کننده است، یک ورزش مفید برای مغز محسوب می‌شود. این بازی برای گروه سنی بالای 7 سال طراحی شده و یک بازی 2 تا 6 نفره است.
3-    بازی گربه‌های انفجاری
گربه‌های انفجاری یک بازی استراتژیک و ریسکی شبیه به بازی رولت روسی است. بازیکنان تا زمانی که یک نفر کارت گربه منفجره را بردارد، از مخزن کارت بر‌می‌دارند. اگر کسی کارت گربه منفجره را برداشت، منفجر می‌شود؛ مگر اینکه کارت خنثی کننده داشته باشد. بقیه‌ی کارت‌های مخرن برای جابه‌جایی یا جلوگیری از برداشتن کارت گربه منفجره استفاده می‌شود. این بازی با طراحی جذاب کارت‌ها و گیم‌پلی سریع به محبوبیت بسیاری دست یافته است. هیجان گربه‌های انفجاری با هر کارتی که بر می‌دارید بیشتر و شدیدتر می‌شود زیرا کارت‌های کمتری در دسته‌ی کارت‌ها باقی مانده به معنای احتمال بیشتر برداشتن بچه گربه و منفجر شدن در یک توپ آتشین است!
4-    بازی زد و بند
بازی فکری زد و بند یک بازی در سبک بلوف زنی هست. این بازی یک پارتی گیم بین 4 تا 8 نفره است که شما رو در نقش غارتگرانی قرار میده که به مرحله تقسیم غارت رسیده است. هدف هر کس رسیدن به غارت بیشتر است؛ ممکن است این کار با رشوه به بقیه یا یار جمع کردن و دزدی از انبار غارت‎های بقیه انجام شود. رئیس و مسئول تقسیم غارت‎‌ها همیشه هوای اعضای بازی را ندارد و به گروه خودش بیشتر از همه سهم می‌دهد. اما بقیه‌ی اعضای گروه هم ساکت نمی‌مانند و بر علیه رئیس زد‌و‌بند می‌کنند.
5-    بازی اتللو
در سال 1971 یک مبتکر ژاپنی بازی اتللو را طراحی و ثبت تجاری کرد. این بازی با وجود عمر کوتاهش در ذهن علاقه‌مندان بازی‌های فکری سراسر جهان شهرت و محبوبیت روزافزونی ایجاد کرده است. جذابیت این بازی دو نفره در قواعد بسیار ساده آن است. نام بازی اتللو برگرفته از نمایشنامه شکسپیر و زمینه و رنگ متضاد مهره‌های بازی ناشی از شخصیت‌های خیر و شر نمایشنامه است.


6-    بازی دوئل عجایب هفتگانه
بازی 7wonders duel یک بازی مستقل در دنیای عجایب هفتگانه یا به عبارتی از خانواده بازی معروف 7wonders است که مخصوص بازی دو نفره طراحی شده است. این بازی با ترکیب یک سیستم جدید کارت کشیدن، سه شرط پیروزی، پیشرفت علمی، سیستم مبتکرانه نظامی و 12 کارت عجایب یک بازی جذاب و تکرارپذیر ارائه می‌کند. در این بازی علم و ارتش خود را توسعه دهید، ساختمان‌های معتبری بسازید و تمدن خود را به پیروزی سوق دهید.
7-    بازی فکری جیپور
شما یکی از دو تاجر قدرتمند در شهر جیپور، پایتخت راجستان هستید. اما این برای شما کافی نیست. زیرا تنها یک بازرگان با دو مهر عالی،  این حق را دارد که در دربار ماهاراجا دعوت شود. بنابراین می‌خواهید با خرید، مبادله و فروش با قیمت‌های بهتر و بهتر از رقیب مستقیم خود عمل کنید. این ها همه در حالی است که باید به گله شترها نیز توجه کنید. جیپور یک بازی با کارت سریع است، ترکیبی از تاکتیک‌ها، خطر و شانس است. در نوبت خود، می‌توانید کارت بردارید یا تجارت کنید. اگر کارت بر می‌دارید، باید بین گرفتن همه شترها، گرفتن یک کارت از بازار یا تعویض کارت بین بازار و کارت های خود، انتخاب کنید. اگر کارت می‌فروشید، فقط می‌توانید یک نوع کالا را بفروشید و به همان تعداد کارت هایی که به فروش می‌رسانید، توکن امتیاز آن نوع را دریافت می‌کنید. با پیشرفت بازی ارزش توکن‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین بهتر است عجله کنید!
8-    بازی 54 کارتی اونو 
بازی اونو «UNO» نوعی بازی کارتی دو تا ده نفره می‌باشد که از محبوبیت خاصی در سراسر دنیا برخوردار است. اونـو یک بازی بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه است و می‌توان با آن ساعت‌ها به بازی و سرگرمی پرداخت. UNO یک واژه اسپانیایی به معنی یک است. این محصول، شامل 54 کارت است. قانون کلی، اصلی و ساده‌ی بازی این است: هرکس که زودتر کارت‌هایش تمام شود، برنده بازی محسوب می‌شود.
9-    بازی فکری وایرال
در وایرال 2 الی 5 بازیکن در نقش ویروس‌های مهاجم و خطرناک به بدن بیمار حمله‌ور می‌شوند. هدف شما آلوده کردن اعضاء، کنترل کردن مناطق و نهایتاً به‌دست آوردن امتیازات است. در هر دور، مخفیانه کارت‌های جهش و مناطق را انتخاب می‌کنید، ویروس‌های خود را در اعضای مختلف قرار می‌دهید تا در نهایت با غلبه بر سیستم ایمنی بدن و بقیه ویروس‌ها به پیروزی برسید. با رو شدن کارت‌های رویداد و استراتژی‌های متفاوت بقیه بازیکن‌ها باید برای برنده شدن تا لحظه آخر و شمارش امتیازات آخرین منطقه صبر کنید! این بازی برای گروه سنی 12 سال به بالا، تعداد 2 تا 5 بازیکن و مدت زمان 60 الی 90 دقیقه مناسب است.
10-    بازی فکری دست چین
این بازی پر هیجان ۲ تا ۴ نفره شامل ۲۰ عدد لیوان کوچک رنگی، تعدادی کارت و یک عدد زنگ است. به هر نفر ۵ لیوان با رنگ‌های مختلف داده و کارت‌ها را در یک دسته به پشت، وسط می‌گذاریم. زنگ هم جایی قرار می‌گیرد که در دسترس همه باشد. هر بار یک کارت رو می‌شود و بازیکنان باید به سرعت لیوان‌ها را بر اساس الگوی نشان داده شده در کارت بچینند. هر کس زودتر این کار را بکند، زنگ را به صدا در می‌آورد و کارت را از آن خودش می‌سازد. تقویت حافظه آنی و حافظه دیداری، افزایش سرعت عمل و قدرت تمرکز از مهم‌ترین اهداف این بازی به شمار می‌رود.

 

تصاویر
  • با پرفروش‌ترین بازی‌های باغ کتاب آشنا شوید؛ قسمت اول
  • با پرفروش‌ترین بازی‌های باغ کتاب آشنا شوید؛ قسمت اول
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: