خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

پر‌فروش‌ترین عناوین نشر در تابستان باغ کتاب
 

پر‌فروش‌ترین عناوین نشر در تابستان باغ کتاب

با پرفروش‌ترین عناوین فصل تابستان کتاب‌فروشی بزرگسال باغ کتاب تهران آشنا شوید.
دوشنبه، 03 آبان 1400 | Article Rating

سروستان باغ کتاب تهران یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های کشور و شاید جهان از نظر مساحت است. در این فروشگاه بیش از 77 هزار عنوان کتاب و کالای فرهنگی به فروش می‌رسد که تنوع خوبی را برای علاقه‌مندان به کتاب و محصولات فرهنگی ایجاد کرده است. کتاب‌های مورد علاقه مخاطبان سروستان باغ کتاب در تابستان گذشته، کتاب‌هایی با موضوع رمان، خودشناسی، روان‌شناسی، خود مراقبتی و خودیاری است. در این گزارش به بررسی و معرفی 10 عنوان از پرفروش‌ترین عناوین کتاب ِسروستان باغ کتاب تهران در تابستان 1400 می‌پردازیم. 
1-    تسلی بخشی‌های فلسفه/ نویسنده: آلن دوباتن/ مترجم: عرفان ثابتی/ 303 صفحه/ نشر: ققنوس
تسلی‌ بخشی‌های فلسفه یکی‌ از آخرین‌ آثار آلن‌ دو باتن‌ است‌ و با استناد به‌ آثار شش‌ فیلسوف‌ بزرگ‌، راه‌حل‌هایی‌ برای‌ مشکلات‌ روزمره‌ی‌ ما ارائه‌ می‌کند. با خواندن‌ این‌ کتاب‌ از «سقراط‌» می‌آموزیم‌ که‌ عدم‌ محبوبیت‌ را نادیده‌ انگاریم‌؛ «سنکا» به‌ ما کمک‌ می‌کند تا بر احساس‌ یأس‌ و ناامیدی‌ غلبه‌ کنیم‌ و «اپیکور» بی‌پولی‌ ما را چاره‌ می‌کند. «مونتنی‌» راهنمای‌ مناسبی‌ برای‌ درمان‌ ناکارایی‌های‌ ماست‌؛ عشاق دل‌شکسته‌ می‌توانند با خواندن‌ آثار «شوپنهاور» تسلی خاطر یابند و کسانی‌ که‌ در زندگی‌ با سختی‌های‌ زیادی‌ روبه‌رو هستند، با «نیچه‌» همذات‌پنداری‌ خواهند کرد. «تسلی‌بخشی‌های‌ فلسفه‌» یکی‌ از آخرین‌ آثار آلن‌ دو باتن‌ است‌ که‌ تاکنون‌ بیش‌ از دویست‌‌هزار نسخه‌ از آن‌ در سراسر جهان‌ به‌ فروش‌ رفته‌ است.
2-    تولستوی و مبل بنفش/ نویسنده: نینا سنکویچ/ مترجم: لیلا کرد/ 272 صفحه/ نشر: کوله پشتی
کتاب تولستوی و مبل بنفش روایتی از نویسنده کتاب به نام نینا سنکویچ است که برای تسکین خودش تصمیم گرفت کتاب‌خوانی را شروع کند. نویسنده در این کتاب لابه‌لای کتاب‌خوانی‌هایش قسمتی از زندگی خود را روایت می‌کند و این که چطور در هر برهه‌ای از زندگی‌اش کتاب‌ها درد او را تسکین داده و با خوشحالی و غمش همراه بوده‌اند. او مفاهیم مختلفی مانند چرایی مرگ، معنای زندگی و پرسش‌های بنیادین خود را در کتاب‌ها جست‌و‌جو کرد.
3-    شرمنده نباش دختر/ نویسنده: نویسنده: ریچل هالیس/ مترجم: هدیه جامعی/ 224 صفحه/ نشر: کوله پشتی
کتاب شرمنده نباش دختر: برنامه‌ای برای رسیدن به اهداف بدون خجالت‌زدگی برای اولین بار سال ۲۰۱۹ در آمریکا منتشر شد. این کتاب دومین کتاب ریچل هالیس است و مانند کتاب خودت باش دختر مجموعه‌ای از خاطرات و تجربیات اوست که از زبان خودش روی کاغذ آمده است. شرمنده نباش دختر در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و استقبال زیادی از آن شد. جملات کتاب شرمنده نباش دختر پر از نکات ساده‌ای است که می‌تواند نگاه شمارا به زندگی تغییر دهد. این کتاب را بخوانید و از نگاه ریچل هالیس به دوروبرتان بیندیشید.
4-    هنر شفاف اندیشیدن/ نویسنده: رولف دوبلی/ مترجم: بهزاد توکلی نیشابوری، عادل فردوسی‌پور، علی شهروز ستوده/ 325 صفحه: نشر چشمه
کتاب هنر شفاف اندیشیدن نوشته‌ی رولف دوبلی درباره‌ی خطاهای ذهنی انسان است که در موقعیت‌ها و شرایط مختلف زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. نویسنده در این کتاب خواننده را با این سؤال روبه‌رو می‌کند: «آیا همیشه تصمیمات درستی می‌گیریم؟» تصمیم‌ها و انتخابات ما همواره تحت تأثیر ذهن ما هستند، اما آیا ذهن ما بهترین عملکرد را دارد؟ «رولف دوبلی» در این کتاب از عواملی سخن می‌گوید که به‌طور ناخودآگاه زندگی ما را تحت سیطره‌ی خود قرار داده‌اند. این نویسنده بر این باور است با شناختن خطاهای ذهنی می‌توان از تأثیر آن‌ها بر زندگی و تصمیماتمان جلوگیری کنیم. او در کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» انسان را به درست و بدون تعصب فکر کردن و اندیشیدن دعوت می‌کند و معتقد است این‌گونه می‌توان به موفقیت و کمال رسید.
5-    خرده عادت‌ها/ نویسنده: جیمز کلییر/ مترجم: زهرا صادقی/ 240 صفحه/ نشر: میلکان
این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه سیستمی ایجاد کنید که با استفاده از آن هر روز یک درصد بهتر شوید. عادت‌های بدتان را رها کنید و بچسبید به عادت‌های خوب از خطاهایی که بیش‌تر مردم هنگام تغییر عادت‌ها مرتکب می‌شوند، پرهیز کنید بر بی‌انگیزگی و بی‌ارادگی غلبه کنید. هویتی قوی‌تر پیدا کنید و خودتان را بیش‌تر باور داشته باشید حتی وقتی که مشغله‌ی زیادی دارید، زمانی برای ایجاد عادت‌های جدید پیدا کنید. پیرامون خود را طوری طراحی کنید که راحت‌تر به موفقیت برسید. تغییرات کوچک و ساده‌ای ایجاد کنید که منجر به نتایجی بزرگ می‌شوند. اگر از برنامه‌تان جا ماندید، مجدداً آن را پی بگیرید. و مهم‌تر از همه: چگونه این ایده‌ها را در زندگی واقعی عملی کنید.
6-    شفای زندگی/ نویسنده: لوئیز هی/ مترجم: گيتي خوشدل/ 352 صفحه/ نشر: پیکان
نویسنده این کتاب، تجربه‌های بسیار و اطلاعات دست اولی درباره شفا دادن دارد که سخاوتمندانه آن ها را در اختیار ما می‌گذارد. حتی این دانش که چگونه سرطان وخیم پیشرفته اش را خود علاج کرده است. خانم لوییز هی، در سخنرانی‌ها و کلاس‌ها و تمرین‌های عملی‌اش حتی هنگامی که به عنوان سخنران مهمان، بر صحنه تلویزیون ظاهر می‌شود، مراحل عملی برای زدودن ترس، و علل امراض را بیان می‌کند. به عنوان مشاور علوم ما‌بعد‌الطبیعه، زندگی‌اش را وقف یاری به دیگران می‌کند تا خلاقیت خود را باز یابند و استعدادهای خود را شکوفا سازند. از این رو، شاگردانش می‌توانند موانعی که آن ها را از تندرستی کامل، یا خواسته‌های زندگیشان دور می‌کند، از سر راه بردارند.
7-    هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها/ نویسنده: مارک منسون/ مترجم: میلاد بشیری/ 224 صفحه/ نشر: میلکان
کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها، اثر مارک منسن، کتابی جذاب و غافلگیر کننده است که روشی نوین برای خوب زندگی کردن را به ما می‌آموزد. این کتاب به شما یاد نمی‌دهد چگونه به دست بیاورید، بلکه قصد دارد نشان دهد که چطور ببازید و رها کنید. کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها، کتابی است که به شما می‌آموزد چطور می‌توانید در زندگی روی همه‌چیز به جز مهم‌ترین‌ها خط بکشید.
8-    شدن/ نویسنده: میشل اوباما/ مترجم: علی سلامی/ 568 صفحه/ نشر: مهر اندیش
کتاب میشل اوباما با عنوان «شدن» روایتی از زندگی شخصی خانم اوباما،‌ همسر اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا، قبل و بعد از ورود به کاخ سفید است. میشل اوباما در این کتاب با استفاده از شیوه‌ای روایی و صمیمانه خواننده را به دنیای خود دعوت می‌کند و تجربیاتی را شرح می‌دهد که سازندۀ شخصیت او بوده است. درواقع کتاب سرگذشت زنی است که قدم‌به‌قدم با دشواری‌ها و موانع زندگی روبه‌رو می‌شود و با تلاش، صبوری، تدبیر و ایستادگی چشم به آینده‌ای روشن‌تر می‌دوزد و تسلیم بن‌بست‌های طبیعی، اجتماعی و نژادی نمی‌شود. «شدن» در نخستین ماه انتشار به رکورد بیش از سه میلیون نسخه فروش رسید و عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا را نصیب خود کرد.
9-    دریا دریا/ نویسنده: آیریس مرداک/ مترجم: زهره مهرنیا/ 460 صفحه/ نشر: نیماژ
این رمان بزرگ‌ترین اثر ادبی آیریس مرداک محسوب می‌شود. این رمان در سال ۱۹۷۸ برنده‌ی جایزه‌ی «بوکر پرایز» شد. درواقع «دریا دریا» شاهدی بر اوج هنرنمایی مرداک در به هم آمیختن ادبیات و فلسفه است. مرداک با هنرمندی هرچه تمام، چنان این دو مقوله را با تکیه‌ بر نظریه‌های خود درهم‌تنیده که دشوار می‌توان آن را از هم تمیز داد. در عین ‌حال که شاهد بیان ادبی فلسفه‌های مرداک هستیم، هنر و فنون ادبی استفاده‌شده در متن نیز چنان چشمگیر است که هر خواننده‌ای را، در هر رده‌ی ادبی، به ذوق آورده و به خواندن وا می‌دارد. کتاب حاضر با فرم توصیفی آغاز و رفته‌رفته عناصر داستانی بر آن افزوده می‌شود تا این‌که در نیمه‌ی دوم رمان را به اوج می‌رساند. مخاطبانی که به مباحث روانشناختی و عاشقانه علاقه دارند از کتاب لذت وافری می‌برند. همچنین آدم‌هایی که دنبال ماجراجویی و کشف علل باشد، «دریا؛ دریا» را دوست خواهد داشت.
10-    عقاید یک دلقک/ نویسنده: هاینریش بل/ نویسنده: محمد اسماعیل زاده/ 353 صفحه: نشر چشمه
این کتاب درباره‌ی دلقکی به نام «شنیر» است که همسرش او را ترک کرده و به همین دلیل دچار افسردگی است. از این رو برای تسکین آلام خود به نوشیدن الکل رو آورده ‌است. او بعد از افتضاحی که در یکی از نمایش‌هایش به وجود می‌آورد، به محل زندگی‌اش باز می‌گردد. او که به پول نیاز دارد، دفترچه تلفنش را باز می‌کند و با آشنایان تماس می‌گیرد. در این میان بارها به گذشته می‌رود و خاطراتش را می‌گوید.

تصاویر
  • پر‌فروش‌ترین عناوین نشر در تابستان باغ کتاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: