خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«سه رنگ»؛ یک سفرنامه‌ی خوشمزه
 

«سه رنگ»؛ یک سفرنامه‌ی خوشمزه

احتمالا شما هم منصور ضابطیان را با برنامه‌ی «رادیو هفت» به خاطر می‌آورید اما او پیش از کار اجرا، روزنامه‌نگار بوده و از علاقه‌مندان به سفر و جهانگردی.
شنبه، 10 مهر 1400 | Article Rating

کتاب «سه‌ رنگ‌» یکی از کتاب‌های سفرنامه‌ی اوست که شرح سفر یک ماهه‌ی او به ایتالیاست. او در این کتاب ایتالیا را از منظر آشپزی و غذا مورد توجه قرار داده. کشوری با غذاهای خوش‌طعم و متنوع. پس می‌توانید حدس بزنید که با کتابی مفرح، خوش‌خوان و اشتهاآور مواجه هستید. ضابطیان در این کتاب مشاهدات و رویدادهای سفرش را از رفتن به بازار تا تهیه‌ی غذا و سرک کشیدن به آشپزخانه، با زبانی شیرین روایت کند. روایتِ اتفاقات سفر در کنار عکس‌ها، خواندن این سفرنامه را تجربه‌ای ملموس، دلچسب و لذت‌بخش کرده است.

 برشی از کتاب: «برای پیدا کردن لوئینی Luini ناگزیرم از جلوی کلیسا عبور کنم و در یکی از کوچه پس کوچه‌های ضلع شرقی کلیسا دنبالش بگردم. لوئینی در واقع یک نانوایی است که اغلب میلانی‌های اصیل از آن خاطره دارند یا دست کم اسمش را شنیده‌اند. البته وقتی از نانوایی در ایتالیا حرف می‌زنیم نباید تصویری از نانوایی‌های ایران در ذهن‌مان بیاید. نانوایی ‌ا در اینجا، علاوه بر نان، هزار و یک غذای سرپایی و پیتزای کوچک و... هم می‌فروشند. به همین دلیل بیشتر می‌شود از آن‌ها به عنوان فست‌فودفروشی یا کافه یاد کرد تا نانوایی. حالا برگردیم به لوئینی که حتی از دور هم می‌شود جایش را تشخیص داد. نه به خاطر تابلوی بزرگ و نئون و سر و صدا که اتفاقا هیچ‌کدام را هم ندارد، بلکه به خاطر صفی که همیشه جلویش تشکیل شده تا مردم یک به یک وارد شوند و خرید کنند. اینجا را خانمی به اسم جوزپینا لوئینی در سال ۱۹۴۹ بنا گذاشته. تصور کنید در ایتالیای خسته از جنگ، خانم لوئینی زادگاهش پولیا را رها می‌کند و به میلان می‌آید. اینکه چرا پولیا را ترک می‌کند معلوم نیست، اما شاید به این دلیل باشد که این منطقه نزد ایتالیایی‌ها شوم و منحوس است.»

سه رنگ
نویسنده: منصور ضابطیان
۱۹۲ صفحه
نشر مثلث

تصاویر
  • «سه رنگ»؛ یک سفرنامه‌ی خوشمزه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: