خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

درس‌هایی کودکانه درباره هویت
به بهانه چاپ دوم کتاب «آبی کوچولو، زرد کوچولو»
 

درس‌هایی کودکانه درباره هویت

کتاب «آبی کوچولو، زرد کوچولو» نوشته لئونارد لیونی با ترجمه غلامرضا امامی که توسط نشر شهر منتشر شده بود، به چاپ دوم رسید.
ﺳﻪشنبه، 11 آذر 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، آبی کوچولو، زرد کوچولو داستانی فانتزی از زبان دو لکه رنگ است. این داستان با زبانی ساده و تصاویری گویا به این مسئله می‌پردازد که دوستان از همدیگر تاثیر می‌گیرند و سبب تغییر همدیگر می‌شوند. کتاب برای بلندخوانی و برگزاری نشست های فلسفه برای کودکان مناسب است و می تواند سکوی پرشی باشند برای یک گفت و گوی گروهی درباره هویت و دوستی باشد.

آبی کوچولو و زود کوچولو داستانی با شخصیت‌هایی انتراعی اما باورپذیر درباره دوستی و هویت است. به گفته پیتر هانت، کارشناس ادبیات کودکان، این کتاب نشان می‌دهد که حتی خوانندگان بسیار کم سال نیز می‌توانند نمادگرایی انتزاعی را درک کنند. این داستان تصویری یکی از آثار ماندگار ادبیات کودکان است که نخستین بار در سال  ۱۹۵۹ منتشر شده است.

لئونارد لیونی نویسنده - تصویرگری هلندی است که به پرکاری در آفرینش کتاب های مصور کودکان شناخته می‌شود؛ کتاب‌هایی که به طور نامحسوسی حاوي درس‌های اخلاقی است و به موضوع هایی چون سرکشی، حقیقت، فردیت، پشتکار و چاره‌اندیشی می‌پردازد.  قبلاً چند جلد از آثار لئو ليوني به طور پراكنده ترجمه و منتشر شده بودند كه براي نخستين بار مؤسسه نشرشهر 20 جلد از بهترين آثار وي را كه توسط مصطفي رحماندوست و غلامرضا امامي ترجمه‌شده‌اند، منتشر نموده است.

این کتاب در 36 صفحه در قطع خشتی بزرگ و جلد شومیز توسط نشر شهر روانه بازار نشر شده است. این کتاب را می توانید از باغ کتاب تهران، کتابفروشی‌های معتبر و فروشگاه اینترنتی باغ کتاب تهران تهیه کنید.

تصاویر
  • درس‌هایی کودکانه درباره هویت
  • درس‌هایی کودکانه درباره هویت
  • درس‌هایی کودکانه درباره هویت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: