خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«ساربان سرگردان»؛ دومین جلد از سه‌گانه سرگردان
 

«ساربان سرگردان»؛ دومین جلد از سه‌گانه سرگردان

رمان «ساربان سرگردان» جلد دوم رمان «جزیره سرگردانی» است توسط سیمین دانشور در سال 1380 نوشته‌ و منتشر شده است.
شنبه، 08 آذر 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، قهرمان اصلی این رمان‌ها دختری به نام هستی است که همراه با دو شخصیت محوری دیگر یعنی سلیم و مراد وضعیت اجتماعی دوران حکومت پهلوی، وقایع انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق را به تصویر می‌کشند. البته حضور سیمین دانشور داستانی در جلد دوم پر رنگتر از جلد اول است و خواننده با خیلی از عقاید و نظریات دکتر دانشور از زبان هستی یا پرندهای به نام طوطک آشنا می‌شود.

پس از اینکه جلد اول یعنی جزیره سرگردانی با ازدواج شرعی و پنهانی هستی و سلیم به پایان می‌رسد، جلد دوم یعنی ساربان سرگردان با ناپدید شدن ناگهانی هستی و جستجوی سلیم برای یافتن او و ازدواش به اصرار خانم فرخی مادر سلیم و قدسی خواهرش آغاز می‌شود تا اینکه مشخص می‌شود هستی به‌همراه مراد دستگیر شده است.

روند زمانی داستان با تظاهرات مردم علیه حکومت و سایر وقایع دوره انقلاب1357 ایران هم‌زمان شده است. در واقع رمان جزیره سرگردانی وقایع دوره پیش از انقلاب تا زمان انقلاب را روایت می‌کند و جلد دوم یعنی ساربان سرگردان نیز، از زمان انقلاب شروع می‌شود و با وارد شدن ایران به جنگ به پایان می‌رسد. طبق گفته سیمین دانشور جلد سوم این رمان به نام «کوه سرگردان» نوشته شده و قرار بود روایتگر وقایع جنگ تحمیلی تا وضعیت کنونی ایران باشد که متاسفانه مفقود شده است. اما خواندن این دو رمان جذاب و خواندنی برای همه کسانی که به افکار و آثار سیمین دانشور علاقمندند، توصیه می‌شود.

این کتاب برای اولین بار در سال 1380 و توسط انتشارات خوارزمی در 307 صفحه به چاپ رسید.

کتاب «جزیره سرگردانی» علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به صورت حضوری از فروشگاه کتاب باغ کتاب تهران و همچنین از فروشگاه اینترنتی باغ کتاب تهیه کنند.

تصاویر
  • «ساربان سرگردان»؛ دومین جلد از سه‌گانه سرگردان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: