خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «حماسه غدیر»؛ غدیر به روایت فیلسوف عدالت
 

کتاب «حماسه غدیر»؛ غدیر به روایت فیلسوف عدالت

علامه محمدرضا حکیمی، محققی که او را «فلیسوف عدالت» و «مرزبان توحید» می‌دانند، سال‌ها پیش در تدارک یادنامه‌ای برای کتاب ارزشمند «الغدیر» بوده که اتفاقاتی باعث می‌شود کتاب «حماسه‌ی غدیر» را بنویسد.
دوشنبه، 20 مرداد 1399 | Article Rating

اتفاقاتی که بهتر است شرحش را از زبان خودش بشنوید: «برای این بنده، پس از به جریان افتادن کار تهیه و نشر یادنامه، نشر کتاب دیگری در این مقوله مطرح نبود. تا اینکه مساله‌ای پیش آمد و به‌گونه‌ای احساس تکلیف کردم که به جمع‌آوری و نشر کتابی بپردازم که مقالات آن، در تجلیل و شناساندن خود کتاب «الغدیر» باشد و شناساندن افکار و اهداف این مصلح دینی، علامه امینی. انگاره این کار نخست بسیار محدود بود، رساله‌ای در حدود ۱۰۰ صفحه، اما اندک‌اندک که طرح آن را در ذهن خود می‌پروردم، دامنه کار وسعت پذیرفت و صورتی عمیق‌تر و جدی‌تر به خود گرفت. و چون خویشتن را در برابر کتاب الغدیر، و وجدان علمی، و حقی که جامعه، درباره‌ی معرفی این کتاب بر مطلعان دارد، مشاهده کردم، از سست گرفتن کار هراسیدم و بر تعمیق ابعاد آن مصمم شدم، تا سرانجام کتابی تهیه و چاپ شد در حدود ۶۰۰ صفحه، به قطع وزیری.»
کتاب «حماسه‌ی غدیر» پنج بخش دارد؛ بخش اول مقدمه‌ی کوتاهی است درباره‌ی کتاب و موضوع و مسائل آن. بخش دوم بحثی است درباره‌ی ارزش فرهنگ مذهبی تشیع برای اجتماعات، در این روزگار. بخش سوم هم چند مقاله و نامه‌ی علمی است درباره‌ی «الغدیر» و شناخت رسالت و محتوای کتاب. این نامه‌ها و نوشته شماری از محققان عرب است، اعم از سنی و شیعه و مسیحی. بخش چهارم کتاب مقالاتی است پر بار که چند نفر از نویسندگان و استادن آن روزگار مثل شهید مطهری، مرحوم دکتر سیدجعفر شهیدی، علامه سیدمرتضی عسگری و دکتر سیدحسین نصر به افتخار این کتاب نوشته‌اند. بخش پنجم و آخر کتاب هم اشعار و قصایدی است که شاعرانی مثل مهدی اخوان ثالث، شهریار و حبیب چایچیان(حسان) برای این کتاب سروده‌اند.

تصاویر
  • کتاب «حماسه غدیر»؛ غدیر به روایت فیلسوف عدالت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: