خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

برنده «جایزه کیهان‌شناسی بوکالتر» را بشناسید
 

برنده «جایزه کیهان‌شناسی بوکالتر» را بشناسید

با دکتر نیایش افشردی برنده جایزه کیهان‌شناسی بوکالتر آشنا شوید.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 | Article Rating
  1. دکتر نیایش افشردی استاد دانشگاه واترلو کانادا که زمینه اصلی کارش مه‌بانگ یا همان بیگ‌بنگ است، سال ۱۳۹۴ برای اولین بار توانست همراه همکارش دکتر الیوت نلسون، رتبه سوم جایزه معتبر کیهان‌شناسی بوکالتر را به خاطر تحقیقاتشان در زمینه مه‌بانگ به دست بیاورند.
  2.  کمتر از یک هفته قبل اما خبر رسید که دکتر افشردی یک بار دیگر برنده جایزه کیهان‌شناسی بوکالتر شده است. این بار نیایش افشردی در کنار همکار ایرانی‌اش دکتر جاهد عابدی، محقق موسسه امواج گرانشی (آلبرت اینشتین) ماکس پلانک و موسسه لایبنیتز آلمان، موفق شدند این جایزه را به خاطر پژوهش‌هایشان در زمینه امواج گرانشی به دست بیاورند.
  3. علاقه نیایش افشردی به نجوم باعث شد مسیر زندگی‌‌ تحصیلی‌اش خیلی زود مشخص شود. بعد از اینکه در دوره دبیرستان مدال نقره المپیاد نجوم را به دست آورد، می‌توانست بدون کنکور در هر رشته و دانشگاهی که می‌خواهد درس بخواند. دلش می‌خواست در رشته «ستاره‌شناسی» تحصیل کند اما این رشته در مقطع لیسانس در ایران وجود نداشت. بنابراین و با وجود اصرار همه به انتخاب رشته مهندسی برق در دانشگاه شریف، او رشته فیزیک این دانشگاه را انتخاب کرد تا به رویای دوران کودکی‌اش نزدیکتر شود. نیایش جوان بعد از دریافت مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه براون آمریکا و دکترای نجوم را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد.
  4.  اولین کتابی که نیایش افشردی برای بالا بردن اطلاعات نجومی‌اش در دوران مدرسه خواند، کتاب «نجوم به زبان ساده» بود. او که اخبار نجومی را در «مجله نجوم» هم پیگیری می‌کرد و عضو گروه‌های نجوم آماتوری بود می‌گوید یکی از ویژگی‌های خوب نجوم این است که خودتان هم می‌توانید آن را یاد بگیرید. فقط کافی است گروه‌های نجوم آماتوری شهرتان را پیدا کنید، عضو شوید و سرتان را رو به بالا بگیرید!
  5.  این دانشمند ۳۹ ساله ایرانی، از سال ۱۳۹۳ استاد دانشکده فیزیک و ستاره‌شناسی دانشگاه واترلو و از سال ۱۳۸۸ عضو موسسه فیزیک نظری پریمیتر کانادا است.
تصاویر
  • برنده «جایزه کیهان‌شناسی بوکالتر» را بشناسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: