خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«توتو چان»؛ تجربه یک مدرسه رویایی
 

«توتو چان»؛ تجربه یک مدرسه رویایی

در روزهای تلخ جنگ جهانی دوم که ژاپن زیر بمباران‌های مکرر، انسان‌های بسیاری را از دست می‌داد، بچه‌های مدرسه‌‌ی منحصربه‌فرد «توموئه» مشغول تجربه‌ی غریبی بودند. در مدرسه‌ی توموئه زیر آتش‌ها بمب‌ها، صدای خنده‌ی کودکانی به گوش می‌رسید که آسوده‌خاطر، غرق رویاهای خودشان بودند.
شنبه، 24 خرداد 1399 | Article Rating

داستان کتاب از اخراج توتو چان شروع می‌شود. توتو چان که دخترکی سربه‌هوا و بازیگوش است با قوانین کلاس، سخت کنار می‌آید. او مرتب از صندلی‌اش بلند می‌شود و از پنجره‌ی کلاس به تماشای منظره‌ی بیرون می‌نشیند و با پرنده‌ها حرف می‌زند. رفتارهای توتو در نهایت معلمش را عاصی می‌کند و او از مدرسه اخراج می‌شود. توتو چان بی‌خبر از علت جابه‌جایی مدرسه‌ی خود حالا شاگرد مدرسه‌‌ای جدید و جالب است: مدرسه‌ی توموئه. مدرسه‌ای که کلاس‌های آن در واگن‌های قطار در میان گل و گیاه تشکیل می‌شود. حضور در این مدرسه سرآغاز تحولی بزرگ در زندگی توتو چان است.
کتاب «توتو چان، دخترکی آن سوی پنجره» در اصل برگرفته از خاطرات واقعی نویسنده‌ی کتاب از دوران تحصیلش در این مدرسه است. این کتاب از پرتیراژترین کتاب‌های تاریخ ژاپن به شمار می‌آید. در زمان انتشار نویسنده‌ی کتاب، نامه‌هایی از گروه‌های متفاوتی از مردم دریافت می‌کرد؛ از کودک پنج‌ساله تا پیرمرد صد‌و‌سه‌ساله که توتو چان را خوانده بودند و مدرسه‌ای چون توموئه را آرزو می‌کردند.
برشی از کتاب: «غیرعادی ترین جنبه کلاس‌های مدرسه‌ی توموئه این بود که فرقی نمی‌کرد هر دانش‌آموز ساعات درس را با مطالعه ژاپنی یا ریاضی آغاز می‌کرد با هر چیز دیگری که به آن علاقه بیشتری داشت. امکان داشت دانش‌آموزی در حال نوشتن انشای خود باشد؛ اما نفر پشت سرش علاقه‌مند به فیزیک و در حال جوشاندن مایعی روی چراغ الکلی».
اگر دوست دارید در تصور همیشگی‌تان از یک مدرسه‌ی ایده‌آل غرق شوید یا اگر دوست دارید یک راهنمای عملی و جذاب برای تقویت خلاقیت فرزندانتان داشته باشید،‌ خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. «توتو چان» را می‌توانید از کتابفروشی بخش بزرگسال باغ کتاب تهیه کنید.

تصاویر
  • «توتو چان»؛ تجربه یک مدرسه رویایی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: