خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

رمان «ابداع مورل»‌؛ مرموز و جذاب
 

رمان «ابداع مورل»‌؛ مرموز و جذاب

اگر علاقمند به خواندن داستان‌های غافلگیرکننده با جهانی منحصربه‌فرد هستید رمان کوچک «ابداع مورل» را از دست ندهید.
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 | Article Rating

داستان این کتاب درباره‌ی مجرمی فراری است که به جزیره‌ای مرموز پناه می‌برد. جزیره غیر مسکونی است اما در آن آثار ساخت‌و‌ساز انسان موجود است و انگار مدت‌هاست به فراموشی سپرده شده‌اند. پس از مدتی اقامت در این جزیره ناگهان یک روز مرد با عده‌ای غریبه مواجه می‌شود. او وحشت‌زده به قسمت دیگری از جزیره می‌گریزد و سعی می‌کند پنهانی این جماعت را که مشغول تفریح و خوش‌گذرانی‌اند زیر نظر بگیرد. در این میان مرد عاشق زنی به نام فاوستین می‌شود. مرد تلاش می‌کند توجه فاوستین را به خود جلب کند اما زن بی‌رحمانه مرد را نادیده می‌گیرد و کوچکترین توجهی به او نمی‌کند. مرد کم‌کم علت را درمیابد و این سرآغاز اتفاقات عجیب و غریب در جزیره است.

نویسنده‌‌ی «ابداع مورل»‌ در طول داستان بارها و بارها پیش‌فرض‌های ذهنی شما را به هم می‌زند و مرز خیال و واقعیت را جابه‌جا می‌کند. خورخه لوئیس بورخس (نویسنده‌ی مشهور آرژانتینی)، رمان «ابداع مورل» را شاهکاری در طرح‌ریزی داستان دانسته است.

برشی از کتاب: «اولین‌بار از زبان یک فرش‌فروش ایتالیایی در کلکته چیزهایی درباره‌ی این جزیره شنیدم. او -به زبان خودش- گفت: فقط یک جا هست که به درد فراریانی مثل تو می‌خوردـ یک جزیره‌ی غیر مسکونی که البته بنی‌بشری نمی‌تواند در آن دوام بیاورد. حول و حوش ۱۹۲۴، عده‌ای سفیدپوست در آنجا یک موزه، یک کلیسای کوچک و یک استخر ساختند اما کار که به اتمام رسید، همه چیز را به حال خود رها کردند و رفتند».

این کتاب را می‌توانید از کتابفروشی بزرگسال باغ کتاب تهیه کنید.

تصاویر
  • رمان «ابداع مورل»‌؛ مرموز و جذاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: