خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «مأمور سیگاری خدا»؛ تاکسی‌نگاری‌های خواندنی
 

کتاب «مأمور سیگاری خدا»؛ تاکسی‌نگاری‌های خواندنی

محسن‌حسام مظاهری نویسنده‌ی کتاب «مامور سیگاری خدا»‌ کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی است. او در این کتاب به نوعی یک دوربین مخفی ادبی به دست گرفته است.
چهارشنبه، 07 خرداد 1399 | Article Rating

هر روز آدم‌های زیادی سوار تاکسی می‌شوند و پیاده می‌شوند و کافی است سر صحبت باز شود تا در همین مسیرهای کوتاه قصه‌های بسیاری جان بگیرند. قصه‌هایی که در اکثر اوقات خلق‌وخوی مسافرها را هم برملا می‌کند. محسن‌حسام مظاهری نویسنده‌ی کتاب «مامور سیگاری خدا»‌ کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی است. او در این کتاب به نوعی یک دوربین مخفی ادبی به دست گرفته است. او در یک پروژه تحقیقاتی در تهران و اصفهان و چند شهر دیگر، صدای مردم را در تاکسی‌ها ضبط کرده و مجموعه‌ی آن‌ها را در این کتاب جمع‌آوری کرده است. حرف‌ها واقعی و طبیعی‌اند و در عین حال با انتخاب‌ها و روایت‌های نویسنده به داستان‌هایی کوتاه تبدیل شده‌اند. در این کتاب با آدم‌هایی استثنایی، موقعیت‌هایی ویژه و نثری طنزآلود روبه‌رو می‌شویم.

برشی از مقدمه کتاب: «به نظر من تاکسی‌ها به‌عنوان یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین محل‌ها برای گفت‌وگو و تبادل نظر شهروندان، حکم قلب‌های تپنده‌ی یک شهر را دارند. مادامی که مردم یک شهر در تاکسی با هم حرف می‌زنند، فارغ از این‌که چه می‌گویند، یعنی هنوز روابط انسانی در آن شهر حیات دارد؛ یعنی هنوز آدم‌های شهر هم‌دیگر را می‌بینند؛ یعنی هنوز سطحی از اعتماد هست، هم‌دلی دور نیست، هم‌زبانی ممکن است. از این منظر، این‌که اعضای یک خانواده وقتی در اتومبیل شخصی‌شان نشسته‌اند، با هم حرف بزنند، چندان اهمیتی ندارد. مهم آن است که تعدادی «غریبه» بتوانند با هم گفت‌وگو کنند».

برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۹۶۰۴۵693 تماس بگیرید.

تصاویر
  • کتاب «مأمور سیگاری خدا»؛ تاکسی‌نگاری‌های خواندنی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: